Extrasport

Lot A0 Nord, ideile crețe și cu implicații posibil legale continuă în Corbeanca: CNAIR ar renunța la conectarea unui drum rezidențial la A0, dar îl vrea conectat la DN1

Am scris zilele trecute despre intenția CNAIR, presată de unii factori, de a conecta temporar un drum rezidențial din Corbeanca, la Lotul 2 Nord al A0. Din ultimele informații, această variantă ar cădea, dar peste A0 s-au dori acum realizarea unei „traversări temporare” a același mic rezidențial - acum închis - pentru a-l conecta la DN1. 

Factorii de presiune despre care am scris aici continuă ideile crețe legate de Autostrada A0 Lotul 2 Nord și Corbeanca.

Dacă săptămâna trecută sursele mele au afirmat în mod corect că există posibilitatea ca A0 să fie conectată temporar la strada rezidențială Codrului din Corbeanca, această variantă pare a fi căzut acum din cauze și precauții legale.

Se dorește acum, însă, conectarea aceleiași străzi acum închise permanent, Codrului, cu DN1. Afirmația a fost făcută de președintele CNAIR, dl. Cristian Pistol. Propunerea aceasta vine în același cadru de presiune către CNAIR, Consiliul Județean Ilfov și Primăria Corbeanca - o situație în teren pe care în parte autoritățile citate (mai ales CJ Ilfov) nu o cunosc complet și nu sunt conștiente de implicații.

Cu toate că în Corbeanca s-a deschis un drum nou de acces la DN1, iar un altul va fi anunțat de Primăria locală, presiunile continuă pentru conectarea străzii rezidențiale Codrului, acum închise, la DN1. Conectarea s-ar realiza printr-o „supratraversare temporară”, dar ar putea deveni ulterior permanentă. Acest lucru ar transforma zona într-o șosea strâmtă în care pietonii cot la cot s-ar feri de mașini venite cu viteză, printre case.

Problemele de trafic despre care am scris anterior rămân, chiar dacă varianta A0 a picat, iar conectarea cu DN1 a intrat în pole position. Pnetru că Strada Codrului, dar și cea adiacentă Ogorului nu întrunesc condițiile legale pentru un trafic rutier intens, așa cum se dorește la acest moment. Există zone de constricție, dar și lățime insuficientă a străziilor (foto sus, str. Ogorului).

În plus, pe str. Ogorului din Corbeanca, se află cel mai mare parc din comună, acolo unde în timpul primăverii și verii vin mii de oameni pe săptămână. Pe aceeași stradă se află o grădiniță cu peste 700 de copii. Orice trafic rutier intens în zonă este o bombă cu ceas, din cauza pericolelor de accident. 

Traficul rutier pe care zona l-a experimentat temporar până la închiderea definitivă aparent a străzii Codrului în septembrie 2023 a creat o presiune uriașă, pentru că sute de mașini zilnic au făcut slalom printre oamenii care circulau concomitent pe carosabil, din lipsa trotuarelor. Lățimea străzii nu permitea concomitent două sensuri de mers. Viteza în zonă, limitată pe alocuri la 30km/h, era în fapt de 60-80-100km/h. Copiii ieșiti pe stradă puteau fi oricând loviți, iar un rezident local pe bicicletă s-a trezut la spital, după ce a fost acroșat, iar șoferul a fugit de la locul accidentului!

Odată cu venirea A0 în zonă, strada Codrului s-a închis permanent, conform proiectului, iar totul a revenit la normal. Redeschiderea a picat ca o bombă.

În era în care dorim sa fim „verzi”, autoritatile nu doresc - sau nu înțeleg nefiind informate corect - sa lase o comunitate in siguranta si mai putin poluata. Se doreste transformarea unei străzi rezidențiale și așa afectate de viitoarea A0, într-o șosea printre oameni și case, cu conectare la DN1. Nu doar siguranța zonei, dar și poluarea vor fi excesive, iar zona va fi distrusă de boli sau oameni care vor pleca.

Vadim Cușnarencu



Lot A0 Nord, ideile crețe și cu implicații posibil legale continuă în Corbeanca: CNAIR ar renunța la conectarea unui drum rezidențial la A0, dar îl vrea conectat la DN1