Extrasport

Cat costa un logo

Am scris in 2012 un articol despre logo-ul Jocurilor Olimpice 2012, primul logo cu conotatii sexuale din istoria Olimpiadelor, care a costat si aproximativ 650.000 de euro. Sunt interesante si alte logo-uri aflate chiar in apropierea sportului sau a domeniului de online, cum ar fi Nike, Coca-Cola, Pepsi, Google, Twitter sau BBC. Iata cat au costat fiecare si o scurta istorie a crearii lor.

Nike - 35$

"Swoosh"-ul de la Nike este probabil unul dintre cele mai cunoscute logouri "ieftine". A costat marele gigant sportiv doar 35 de dolari, cand co-fondatorul Phil Knight i-a spus studentului Carolyn Davidson sa il deseneze in 1971. Cand a terminat, Knight a spus "Nu imi place foarte tare, dar cred ca in timp voi fi mai multumit de el".

Logo-ul devenit legendar a ramas relativ nealterat de la conceptie, singura modificare fiind facuta in 1995 cand  s-a scos textul Nike si s-a lasat Swoosh-ul simplu, de unul singur. Ca multumire pentru munca depusa, Phil Knight i-a facut cadou lui Davidson un Swoosh de aur cu diamante, in 1983, precum si o parte din actiunile companiei, in valoare neoficiala de 600.000 de dolari.

Google - 0$

Probabil cel mai cunoscut logo din lumea capitalista, cel al Google a costat fix zero bani ca sa fie creat. A fost desenat in 1988 de cofondatorul Sergey Brin si, chiar daca a mai fost de atunci restilizat, elementele cheie au ramas aceleasi.

Coca-Cola - 0$

La fel ca si logo-ul Google, cel al Coca-Cola a fost creat pe gratis de librarul Frank M. Robinson. Logo-ul a fost scris in stilul numit Spencerian, corpul de litera clasic folost ca standard intre anii 1850 si 1925, inainte de a intra standardul impus de masinile de scris. De asemenea, Robinson a creat si numele companei, gandindu-se ca alaturarea celor doi C ar arata bine in reclame.

Twitter - intre 2$ si 6$

Twitter si-a scos logoul la pretul unui sandvis, cumparandu-l de la iStockphoto. Creatorul sau, designerul japonez Simon Oxley, a declarat ca nici nu stia ca Twitter ii foloseste logoul si ca a aflat doar atunci cand i s-a cerut permisiunea ca pasarea sa fie animata. Designul Twitter a fost schimbat ulterior cu unul mai simplu.

Pepsi - 1.000.000$

Pepsi a suferit o schimbare de imagine in 2008, iar compania din New York numita Arnell Group a cerut 1 milion de dolari pentru pachetul grafic. Ar putea parea mult, insa este doar o picatura de Pepsi in ocean, privind cifra de afaceri a companiei care trece anual de 1 miliard de dolari.

BBC - 1.800.000$

Cand BBC s-a mutat in era televiziunii digitale in 1997, cunoscutul designer britanic Martin Lambie-Nairn a spus ca este timpul si pentru o schimbare de logo, un logo care sa fie unitar intre toate canalele. Pana atunci, BBC avusese cate un logo pentru fiecare departament. Pentru ca logourile vechi erau prea colorate si ieseau pixelate la tiparire sau pe ecranul de computer, Lambie-Nairn a decis sa il faca in alb si negru, a indreptat liniile box-urilor, a schimbat fontul la Gill Sans (un font creat in urma cu 60 de ani). De atunci, logoul a ramas neschimbat, arata simplu si frumos, exact in stilul englezilor. El va deveni curand cel mai de durata logo folosit vreodata de BBC.



Cat costa un logo