Snooker

Snookerul n-ar mai fi sport fara companiile de pariuri

O spune raspicat fostul campion mondial Stuart Bingham, un jucator care a ispasit nu demult o suspendare de trei luni tocmai pentru ca a jucat la pariuri.

Bingham insa surprinde un aspect ce tine mai degraba de latura comerciala a acestui sport pe care tot mai multi romani il indragesc si chiar practica in cele cateva cluburi existente.

“Este in fata noastra, este peste tot. Pariul este in jocul nostru, iar multe turnee sunt sponsorizate de companii de pariuri. Isi pun bannerele peste tot. Nu cred ca putem opri asta pana cand nu vom gasi alte companii care sa inlocuiasca aceasta forma de sponsorizare”, a declarat Bingham pentru BBC.

Unsprezece din cele 20 de turnee existente in calendarul World Snooker al acestui sezon sunt sponsorizate de diferite companii de pariuri sportive.

In Marea Britanie, anunta de asemenea BBC, exista 430.000 de persoane inregistrate medical ca avand o dependenta recunoscuta pentru pariuri, iar 50.000 de copii cu varste cuprinse intre 11 si 16 ani se numara printre cei vizati.

Pe de alta, aparitia in peisaj a ceea ce numim “betting” a contribuit masiv la raspandirea snookerului la nivel global, transformandu-l dintr-un sport de nisa, frecventat preponderent doar de britanici la nivel local, intr-o disciplina cu recunoastere internatioanal, iar companiile de pariuri in pofida tuturor criticilor au pus umarul la aceasta extindere.



Snookerul n-ar mai fi sport fara companiile de pariuri