Stiri Auto

Discutia despre "bordura ucigasa" de pe DN1 se extinde in presa, dar si ei poarta o parte din vina

Pentru prima oara, discutia mea legata de "bordura ucigasa" din mijlocul DN1, dintre Otopeni si intrarea in Bucuresti, a inceput sa fie preluata si de alte publicatii din Romania.

Bordura ucigasa apare dupa accidentul de joi seara din zona Ikea si intr-un articol din Evenimentul Zilei, dar si in altul de pe site-ul 4tuning, care este al Protv. Se spune ceea ce sustin de ani de zile: bordura din mijlocul drumului amplifica accidentele, pentru ca masinile devin incontrolabile zburand in aer. Lipsa completa a acelei borduri ar limita mult numarul accidentelor, pentru ca masinile s-ar putea redresa in majoritatea cazurilor. Sa nu mai vorbim despre separatoarele de sens, care s-au oprit acum 2 ani undeva in zona Corbeanca si nu au avansat pentru a inlocui borduda din Otopeni si intrarea in Bucuresti.

Haideti sa privim faptele: cei care merg in zona aceea pe DN1, pe banda a treia, circula cu viteze de 70-90km/h pe ora la 40-50cm distanta de o bordura! Asta este adevarul. Inclusiv iarna cand zapada o acopera si trebuie sa stii bordura se afla undeva acolo. Este un traseu demn de calitatile pilotilor de Formula 1, o mica greseala de zboara pe contrasens fara putinta de reactie sau redresare.

"Pe Soseaua Bucuresti – Ploiesti au loc frecvent accidente grave, din cauza ca soferii conduc neregulamentar, dar sunt mai frecvente in zona unde lipsesc separatoarele de sens potrivite, cum e bucata de drum de la intrarea in Bucuresti pana la pasajul Baneasa, unde sensurile de mers sunt separate doar de o bucata joasa de beton, cu muchii ascutite, foarte periculoase pentru cei care le ating", si-au dat brusc seama cei de la evz.ro.

"Infrastructura este un alt factor extrem de important care se face vinovat de disparitia timpurie a femeii de 35 de ani, dar pe care nimeni nu il ia in considerare. Daca ai traversat vreodata acel pod paralel cu mall-ul Baneasa Shopping City din Capitala este imposibil sa nu fi observat bordura care desparte cele doua sensuri de mers ale unei bune parti din DN1. Ei bine, aseara, bordura cu pricina a facut, mai mult ca sigur, diferenta dintre viata spre moarte", scrie si 4tuning.

Nu conteaza ca sursele de mai sus o dau ca de la ei, desi pana acum nu au avut nici un fel de articol despre borduda din mijlocul DN1. Dupa atatia ani de cand scriu si de cand exista acea bordura au descoperit-o brusc. Insa e mai putin spre deloc important, cel mai important este sa se dea jos bordura, cei care au pus-o acolo sa raspunda si sa plateasca, iar acolo sa se puna separatori de sens din beton.

Spre deosebire de mine, care am scris mereu in interesul  general fara a fi direct sau indirect afectat de accidente (desi o data era sa iau in roti bordura din greseala), cei de la EVZ si 4tuning au cel mai probabil un interes personal: in accident a decedat o jurnalista de la ProTV, iar 4tuning apartine de ProTV, iar la EVZ poate fi o actiune de colegialitate si foarte probabil cineva de acolo o stia pe victima nevinovata.

Eu aplic in practica profesionala si viata personala urmatorul principiu: de la cersetori si pana la cei mai bogati sau cei mai inalti pusi, toti suntem pana la urma egali, chiar daca unii cred ca sunt mai egali decat altii. De aceea, noi cei din presa, indiferent de suportul pe care comunicam si indiferent de intersele celor care platesc salariile, trebuie sa avem aceeasi motivatie, aceea de a trata egal situatiile si de a milita, atunci cand este cazul, pentru salvarea vietii oamenilor indiferent de rang si meseria fiecaruia.

De aceea, discutia despre bordura ucigasa trebuia sa aiba loc de mult timp, nu acum. Dar nu e timp si nu este spatiu redactional, se trateaza alte subiecte de interes precum dna, conturi bancare, politicieni, teroristi si altele. 

In mod cert, multe persoane nu mai mureau si nu ar mai muri din cauza bordurii de pe DN1, daca subiectele care ne ating direct ar fi tratate cu prioritate. Asa cum recent este scandalul substantelor dezinfectate din spitale. Nu ar mai fi murit nici jurnalista de la ProTV, daca se faceau din timp presiuni in presa legate de acea bordura pusa de cine stie cine pe DN1 si care anual face cateva accidente mortale.

Cei care nu au scris nimic timp de ani de zile despre acea bordura, desi stiau situatia, si s-au trezit acum au si ei partea lor de vina pentru ca au tacut, cu toate ca acum o plang pe jurnlista de la ProTV. Eu nu ma simt cu nimic vinovat, am incercat atat cat am putut si inca incerc.

Bineinteles, vina principala este a celor care au pe mana infrastructura si nu se ocupa avand alte prioritati (a se citi afaceri).



Discutia despre "bordura ucigasa" de pe DN1 se extinde in presa, dar si ei poarta o parte din vina