Stiri Auto

Diferite tipuri de anvelope auto

Anvelope sunt o componenta importanta a oricarui autoturism, fara de care masina nu ar putea rula. Tehnologia de fabricatie a evoluat in ultima perioada iar profilele disponibile la vanzare in prezent sunt net superioare calitativ si la nivel de performanta in comparatie cu cele din anii anteriori.

Gama de anvelope auto este diversificata si sunt profile disponibile pentru o gama variata de utilizari, atat pentru condus sportiv cat si pentru un condus in zone dezafectate.

Va prezentam unele din anvelopele dezvoltate recent, care au prins la public si sunt folosite intens de catre soferii romani si nu numai:

Anvelopele runflat sunt o inventie destul de recenta, fiind bazate pe un prototip de anvelopa dezvoltat pentru masinile blindate care trebuiau sa reziste atacurilor. Primele modele de cauciucuri runflat erau insa foarte costisitoare si putini soferi isi puteau permite sa cumpere un set. Tehnologia a evoluat insa iar anvelopele runflat au devenit accesibile, fiind diferite profile sub denumiri variate de la fiecare producator in parte. O anvelopa runflat poate fi detectata usor prin depistarea marcajului SSR pe flancul ei.

Cauciucurile de off road au fost dezvoltate recent de catre producatorii auto pentru pasionatii de drumuri accidentate. Banda de rulare este formata din blocuri de cauciuc intarite si unite, la o distanta apreciabila una de alta, pentru a permite o buna aderenta in zone greu accesibile sau pe teren umed. Profilele de anvelope 4x4 au un talon mai inalt, pentru a sustine socurile condusului in zone fara asfalt, iar structura de rezistenta a profilului este intarita in comparatie cu o anvelopa normala.

  • anvelope semi slick

Anvelopele semi slick sunt dezvoltate recent si pot fi utilizate atat pe strada cat si pe circuit. Nu ofera o performanta ridicata atunci cand sunt folosite pe timp de ploaie, banda de rulare avand putine riduri si caneluri care sa elimine apa si se recomanda in special pentru un condus sportiv pe timp de vreme favorabila

  • anvelope all season

Primul prototip de anvelopa all season a fost dezvoltat de catre Goodyear si purta denumirea de Timpo in 1978. Cauciucurile all season pot fi folosite pe toate perioada anului, fiind reglementate si avand acreditarile necesare. Un set de anvelope all season nu ofera aceeasi performanta la fiecare sezon precum o anvelopa conceputa special pentru vara sau pentru iarna.

Prin urmare, exista o gama variata de profile care la inceput erau prototipuri si odata cu evolutia tehnologiei de fabricatie au prins contur in viata soferilor de zi cu zi.



Diferite tipuri de anvelope auto