Stiri Auto

Alege anvelope vara noi

Un trend neasteptat a prins contur in randul soferilor romani, mai exact achizitia de anvelope second hand aduse in strainatate. Aceste pneuri sunt fie folosite de catre diferite masini din afara, iar soferii de acolo aleg sa le schimbe mai devreme, fie sunt luate de pe masini ce au suferit accidente grave si nu mai circula. Astfel anvelopele ajung la noi in tara si sunt vandute la un pret mai scazut in comparatie cu un set de anvelope noi. Insa aceste pneuri second hand scad considerabil siguranta condusului si pot provoca accidenta puternice.

Se recomanda sa montati doar anvelope vara in stare buna pe masina, pentru ca masina sa functioneze la o performanta ridicata si pentru a da un randament km ridicat. Chiar daca montati anvelope folosite sezoanele trecuta sau doriti sa faceti un compromis si sa cumparati anvelope la mana a doua, este important sa urmariti urmatorii indici inainte de a achizitionat sau monta setul de cauciucuri:

  • starea flancului

In timp, datorita socurilor mecanice sau a folosirii necorespunzatoare, pot aparea galme, taieturi sau deformari majore pe flancul anvelopei. Asta se observa in special atunci cand montate si umflate, flancul anvelopei prezentand deformari ce sporesc considerabil riscul de explozie si accident. Daca depistati deformari majore, se recomanda sa achizitionati alta anvelopa

  • forma uzurii

Daca anvelopele sunt uzate preponderent pe interior, pe margine sau doar pe mijloc, inseamna ca anvelopele au rulat cu unghiul de directie defect si au suferit o uzura neuniforma. Daca se monteaza asa pot afecta in continuare unghiul de cadere si sa se uzeze in continuare deformat

  • gradul de uzura

In prezent limita minima de uzura stipulata de lege este de 1.6mm. Sub acest prag legea va obliga sa montati alte anvelope in stare buna, pentru ca pot pune in pericol atat siguranta voastra cat si a restul participantilor la trafic.

  • forma profilului

Legea stipuleaza ca pe aceeasi axa a unui autoturism trebuie sa fie montat acelasi profil de anvelopa. Daca aveti masina cu tractiune integrala, este necesar sa aveti pe toate cele 4 roti acelasi profil de anvelopa cu acelasi grad de uzura. Daca aveti profile cu inaltimi diferite, diferentialul sesizeaza diferenta ca fiind teren accidentat si se uzeaza mai intes intr-o perioada scurta de timp.

Prin urmare, exista dezavantaje majore in achizitia de anvelope uzate, neputand sa analizati starea lor efectiva decat dupa ce le-ati montat si umflat pe janta, cand deja este prea tarziu. Se recomana sa rulati doar cu anvelope vara noi, care sa va ofera o siguranta si o performanta ridicata.



Alege anvelope vara noi