Motorsport

Patru constructori lupta pentru suprematie la Le Mans

A 83-a editie a cursei de 24 de ore de la Le Mans se va desfasura la sfarsitul acestei saptamani, iar la categoria regina LMP1 batalia va fi mai apriga ca oricand.

Nu mai putin de patru constructori diferiti vor lupta pentru castigarea celei mai importante curse din peisajul sportului cu motor mondial cand vine vorba de anduranta.

Cu 13 victorii in ultimii 15 ani la Le Mans, nemtii de la Audi raman principali favoriti la victorie si in acest an, mai ales in conditiile in care constructorul din Ingolstadt a triumfat in primele doua intreceri ale sezonului in Campionatul Mondial de Anduranta (WEC).

Audi a castigat cele doua curse de cate 6 ore fiecare de la Silverstone si Spa-Francorchamps, intreceri care au servit drept pregatire pentru marele festival motorizat de la Le Mans.

Echipajul format din Marcel Fassler, Andre Lotterer si Benoit Treluyer au castigat cursa de la Silverstone pentru doar 4.5 secunde in fata echipajului Porsche alcatuit din Romain Dumas, Neel Jani si Marc Lieb.

Dubla s-a repetat si la Spa-Francorchamps, cu mentiunea cu diferenta dupa cele sase ore de cursa a fost de 13.4 secunde intre cele doua prototipuri.

Interesant este ca de fiecare data in calificari modelul Porsche 919 hybrid a fost mai rapid decat Audi R18 e-tron quatro, situatie care s-ar putea repeta si in sesiunea cronometrata de la Le Mans.

Japonezii de la Toyota au prins un loc trei in cursa de la Silverstone prin Anthony Davidson, Sebastian Buemi si Kazuki Nakajima, trei piloti care au trecut prin Formula 1, insa ramane in continuare cotata cu sansa a treia la victorie in cursa regina de la Le Mans.

Cu o dezvoltare de doar 14 luni, Nissan arunca in lupta modelul GT-R Lm, un prototip despre care nu se stiu prea multe lucruri, dar care potrivit informatiilor neoficiale ar dezvolta nu mai putin de 1250 de cai putere.

In total la startul cursei de 24 de ore de la Le Mans se vor alinia 56 de masini, dintre care 14 vor concursa la categoria suprema LMP1.

Lupta ramane pasionanta si la celelalte categorii, LMP2, LMGTE PRO si LMGTE AM, unde nume precum Oreca, Ligier, Strakka, Aston Martin, Porsche si Ferrari cauta gloria pe legendarul traseu din regiunea Sarthe.

La capitolul piloti, de la startul editiei din acest an nu vor lipsi nume care au trecut prin Formula 1 precum Mark Webber, Sebastian Buemi, Alexander Wurz, Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Nick Heidfeld, Max Chilton, Tiago Monteiro sau Stephane Sarrazin. Germanul Nico Hulkenberg este singurul pilot activ in Marele Circ care va concura la Le Mans, acesta urmand a pilota al treilea model Porsche 919 hybrid.

Cursa de la Le Mans debuteaza propriu-zis miercuri cu sesiunea de antrenamente libere (17:00-21:00), dupa care este programata si prima sesiune de calificari (23:00-01:00).

Calificarile continua, joi, cu alte doua sesiuni (21:00-23:00 si 23:00-01:00). Vineri are loc parada pilotilor dupa ora 18:30, sambata dimineata este programata sesiunea de warm-up (10:00-10:45), pentru ca la ora 16:00 sa fie dat startul in cursa propriu-zisa de 24 de ore.



Patru constructori lupta pentru suprematie la Le Mans