Formula 1

Sesiune oprită la Las Vegas, după ce Sainz a lovit un capac de canal (video)

Credeam că doar în România Doreii noștri nu știu să alinieze asfaltul cu capacele de canal. Ei bine, nici în SUA nu știm sau au ajuns în SUA să lucreze și de-ai noștri, ducând peste ocean modul de lucru pe șosele și străzi. Vineri, la prima ieșire oficială de la prima ediție a cursei F1 de la Las Vegas. Carlos Sainz (Ferrar) a lovit cu burta mașinii un capac de canal prost montat, oprind totul.

Primul antrenament de vineri, de la prima ediție a cursei de la Las Vegas de Formula 1 a fost anulat după doar nouă minute, când Carlos Sainz a lovit un capac de canal care s-a desprins.

Problemele cu capacele gurilor de vizitare de pe pista din Las Vegas Grand Prix sunt „pur și simplu inacceptabile”, a declarat șeful echipei Ferrari, Frederic Vasseur, după ce mașina lui Sainz a lovit cu partea de jos un capac de canal. El a spus că paguba va „costa o avere”.

Mașina Alpine a lui Esteban Ocon a fost avariată în același mod înainte ca sesiunea să fie întreruptă.

Vasseur a spus că mașina lui Sainz avea șasiul, motorul și bateria deteriorate și că ar pierde a doua sesiune de antrenamente.

Vasseur a adăugat: „Show-ul este bun și sunt foarte mulțumit de ceea ce proprietarii F1 - Liberty Media - au făcut pentru această cursă, dar trebuie să separe spectacolul de partea sportivă. Ceremonia de deschidere a fost ceva excelent în F1, dar nu  asta  trebuie să faci din punct de vedere sportiv. Poți să faci spectacolul și să faci o treabă bună diferităe pe în partea sportivă”.

Circuitul din Las Vegas a fost inspectat și declarat potrivit pentru curse de către organismul de conducere, FIA, înainte de a începe rularea.

Directorul executiv al McLaren Racing, Zak Brown, a declarat: „Nu cred că s-a întâmplat pentru că au economisit costuri pentru eveniment. Trebuie doar să aflăm ce s-a întâmplat și să remediem. Cred că au greșit ceva la montaj sau proiectare"

Șeful echipei Williams, James Vowles, a subliniat că mașinile moderne de F1 generează „cantități uriașe de aspirație” de la caroserie și „pur și simplu au generat o forță la care nu se așteptau organizatorii”.

Alpine au fost, de asemenea, forțați să înlocuiască șasiul mașinii lui Ocon în urma incidentului său.

FIA a spus că va exista o întârziere nedeterminată în timp pentru ca toate capacele de canal să fie verificate.

Nu este prima dată când un capac de scurgere a cauzat probleme pe o pistă de F1.

La Marele Premiu al Azerbaidjanului din 2019, primul antrenament a fost anulat când Williams lui George Russell a lovit un capac de scurgere și a fost grav avariat.

Al doilea antrenament trebuia să înceapă la 00:00, ora locală, în Las Vegas (10:00 ora României).

În momentul în care sesiunea a fost oprită, șoferii abia începeau să se familiarizeze cu pista. Ferrari-ul lui Charles Leclerc a fost mai rapid cu 2,5 secunde decât mașinile Haas ale lui Nico Hulkenberg și Kevin Magnussen.



Sesiune oprită la Las Vegas, după ce Sainz a lovit un capac de canal (video)