Formula 1

Cum a ajuns Schumacher in Formula 1. Pacaleala care l-a facut sa intre in legenda

Pe 25 august 1991 Michael Schumacher si-a facut debutul în Marele Circ al Formulei 1 alaturi de echipa Jordan. Prea putini cunosc însa conjunctura care l-a adus pe atunci tânarul si promitatorul german pe grila de start din Marele Circ.

Echipa condusa de Eddie Jordan a început sezonul cu Andrea de Cesaris si Bertrand Gachot ca piloti principali, dar acesta din urma si-a pierdut licenta dupa un proces intentat de un taximetrist.

Ce s-a întamplat mai precis? Cu sase luni în urma Marelui Premiu al Ungariei din 1991 Gachot îi pulverizase unui taximetrist spray în ochi dupa o disputa. Desi se astepta sa primeasca o amenda sau cel mult o pedeapsa cu suspendare, Gachot a fost condamnat la noua luni de închisoare.

Cum Marele Premiu al Belgiei batea la usa si hotarârea tribunalului a venit cu doar o saptamâna înainte, oficialii echipei Jordan au trebuit sa se orienteze rapid spre un alt pilot înlocuitor.

Astfel a aparut varianta unui tânar si promitator pilot german pe numele sau Michael Schumacher, pilot propus la vremea respectiva de managerul Trevor Foster si de inginerul Gary Anderson.

Patronul echipei, Eddie Jordan, l-ar fi vrut ca înlocuitor pe experimentatul Keke Rosberg, în pofida faptului ca acesta din urma se retrasese din campionat cu cinci ani în urma. Alte variante luate în calcul erau Stefan Johansson si Derek Warwick, însa atât acestia cât si Rosberg nu au acceptat postul fara remuneratie.

Astfel s-a ramas la varianta Schumacher, un pilot de doar 22 de ani, care concura pentru al doilea an pentru Mercedes în Mondialul de Anduranta alaturi de Karl Wendlinger.

Pacaleala lui Willi Webber pentru promovarea lui Schumacher

Si mai interesant este modul în care Willi Webber, managerul lui Schumacher, a stiut sa-i vânda acestuia imaginea. Întrebat de oficialii echipei Jordan daca Michael a mai concurat vreodata pe circuitul de la Spa-Francorchamps, Weber a raspuns fara nicio ezitare ca germanul o mai facuse de cel putin 100 de ori.

”Evident ca mintisem din moment ce Michael nu mai fusese niciodata în viata lui la Spa-Francorchamps”, declara mai târziu abilul manager.

Schumacher a testat la Silverstone chiar în saptamâna cursei de la Spa si astfel i-a convins pe oficialii de la Jordan sa-i acorde volanului celui de-al doilea monopost.

Rugat sa efectueze pentru început doar câteva tururi de formare, Schumacher a mers în regim de cursa sapte tururi si a fost nevoie ca un membru al echipei Jordan sa iasa în fata germanului si sa-i semnalizeze acestuia ca este timpul sa se opreasca la boxe.

În cele din urma Weber a batut palma cu Eddie Jordan pentru ca Schumacher sa piloteze în cursa de la Spa, pretul fiind de 150.000 de lire sterline, bani asigurati de Mercedes prin intermediul a doi sponsori.


Al saptelea în calificari din 26 de concurenti, Schumacher a încheiat prematur cursa dupa o problema aparuta la ambreiaj.

Startul nu fusese rau deloc. Germanul urcase în primul viraj pe cinci dupa depasiri asupra lui Jean Alesi si Nelson Piquet. Acesta din urma a fost atât de surprins de trecerea lui Schumacher încât a declarat dupa cursa ca germanul a furat startul, desi în realitate a fost vorba de o plecare corecta din grila.

Desi nu a terminat cursa Schumacher a impresionat pe toata lumea înca de la prima aparitie, iar germanul avea sa declare: ”Am un frate mai mic, Ralf, care si mai rapid decât sunt eu”.

Schumacher avea dreptate iar sapte ani mai tarziu echipa Jordan obtinea prin Damon Hill prima victorie în Formula 1, iar Ralf Schumacher completa dubla istorica pentru Eddie Jordan într-o cursa desfasurata tot la Spa-Francorchamps.



anvelope iarna

cauciucuri de iarna

Cum a ajuns Schumacher in Formula 1. Pacaleala care l-a facut sa intre in legenda