Anul trecut, driftul a atras în România nu mai puțin de 80.000 de spectatori în rundele organizate în Campionatul Național. Asta după ce în urmă cu doar câțiva ani era văzut ca o mișcare a unor teribiliști. Povestea ascensiunii driftului în țara noastră de la cerculețe la o competiție profesionistă la cel mai înalt nivel vă este prezentată de Onlinesport.ro
Statistic, primul campionat național de drift organizat în țara noastră a fost în 2010, însă oficial, acest sport a fost recunoscut abia de la sfârșitul lui 2015, atunci când a devenit parte din Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS).
"Îmi aduc aminte că acum 10 ani, ne distram și noi în spații închise, dar nu făceam drift. Erau mai mult derapaje în jurul unui punct fix, așa numitele cerculețe. Îi spuneam freestyle. Acum, clar totul s-a schimbat. Vorbim de reguli clare, securitate la nivel european și competiție în adevăratul sens al cuvântului”, povestește Marius Mitrache, unul dintre cei mai vechi piloți din România și singurul conațional care s-a clasat pe podium la etapa organizată anul trecut în jurul Palatului Parlamentului.
După mai multe încercări de a crea cadru legal 100% pentru drift, Romanian Drift Community a început în 2014 un proiect, care în prezent s-a transformat în Campionatul Național de Drift, competiție organizată direct sub egida FRAS. Iar progresul a fost vizibil.
Anul trecut, la primul campionat oficial s-a stabilit un număr record de piloți, nu mai puțin de 82, din 6 țări. De altfel, primul campion național a fost un bulgar, Stefan Stefanov. Au mai participat piloți, exceptând România, din Ungaria, Turcia, Polonia și Ucraina. În plus, de notat revenirea pe plan intern după doi ani a lui Călin Ciortan, românul cu cele mai mari performanță la nivel european în acest sport.
"S-a văzut diferența. Au fost piloți extrem de talentați, dovadă și lupta pentru titlu, mașini foarte bine pregătite, iar nivelul competițional a fost vizibil mult mai crescut. Anul acesta sunt convins că va fi din nou o luptă spectaculoasă, iar asta nu face altceva decât să atragă și mai mult public. Clar, îmi doresc să fiu la toate rundele și să iau titlul”, spune și Ciortan, considerat unul dintre cei mai spectaculoși piloți din Europa.
De altfel, cei 80.000 de spectatori și numeroasele apariții în prime-time ale driftului l-au transformat într-una dintre cele mai apreciate discipline din motorsportul românesc.
"Piloții au înțeles că spectacolul este cel mai important. Au investit nu doar în mașini și securitate, ci și în imaginea lor. Mulți dintre ei deja au înțeles cum să își vândă brandul, nu doar pe circuit, ci și în afara lui, sunt activi pe social media și au acțiuni conexe, iar asta le-a oferit notorietate. Întreg campionatul s-a dovedit unul atractiv pentru televiziuni, care au înțeles rapid faptul că driftul este un vector foarte bun pentru audiență. În plus, față de alte sporturi, piloții sunt aproape de public, își dezvăluie poveștile din spatele curselor, preferă să implice și fanii în visul lor, iar ăsta este un mare plus pentru competiția în sine. De asemenea, a fost și o premieră anul trecut, când driftul a fost folosit pentru a promova o destinație turistică, în speță litoralul românesc, prin parteneriatul cu Asociația Litoral Delta Dunării”, a explicat Alin Huiu, media manager al Campionatului Național de Drift.
Noul sezon, care va debuta în luna mai, se anunță cel puțin la fel de puternic ca 2016. Va bifa o nouă premieră. Va fi organizat în parteneriat cu omologii din Ungaria.
"Prima și ultima etapă vor fi comune. Vom deschide sezonul cu o etapă la Mariapocs, în Ungaria, pentru ca anul să se încheie cu un super-eveniment la București la finalul lui septembrie unde așteptăm piloți din 8 țări”, a declarat Denis Manea, președintele Comisiei de Drift din cadrul FRAS și totodată unul dintre fondatorii Romanian Drift Community. Celelalte etape vor avea loc pe masivul Rarău, la Constanța și pe aeroportul din Iași. De asemenea, vor mai exista alte cel puțin două evenimente organizate sub denumirea de Grand Prix.