Raliuri

Regele Loeb se retrage, viceregele Hirvonen si printul Ogier sunt pregatiti

Sebastien Loeb, de noua ori campion mondial la raliuri, se va indeparta de competitii in 2013 si doi pretendenti la titlu vor incerca sa urce pe tron: finlandezul Mikko Hirvonen (Citroen) si un alt Sebastien "made in France", ambitiosul Ogier (Volkswagen).

Din 2004 si de la primul din cele noua titluri mondiale consecutive obtinute, alsacianul a fost foarte puternic, inteligent, rapid, dar si norocos, iar echipa sa Citroen extrem de eficienta. Asa cum a fost si prietenul sau, germanul Michael Schumacher, care a castigat cinci titluri mondiale in Formula 1 (2000-2004), cu Ferrari.

Anul 2012 nu a fost diferit de ceilalti opt pentru Loeb.

In Catalunia, el a incheiat sezonul cu a noua victorie in 13 etape, dupa ce isi asigurase deja castigarea trofeului in etapa a 11-a, la Raliul Frantei.

Bilantul carierei lui Sebastien Loeb este impresionant: 76 de victorii, 113 podiumuri si 126 de curse incheiate "in puncte", dintr-un numar total de 164 de raliuri din cadrul WRC. Nimeni nu a reusit pana in prezent o performanta mai buna.

In curand va urma retragerea, probabil la finalul anului 2013, cand regele Loeb va incheia un sezon in care va concura aproape "de amuzament" (la Monte Carlo, in Suedia si in Alsacia, posibil si in Argentina).

De la titlul norvegianului Petter Solberg, din 2003, adversarii lui Loeb au avut multe merite. In special echipa Ford, in ciuda bugetelor mai mici, a obtinut cateva victorii, mai multe clasari pe podium si chiar doua titluri la constructori (2006, 2007), datorita lui Marcus Gronholm, singurul rival redutabil al lui Loeb in zece ani de Campionat Mondial de Raliuri (WRC). Dupa retragerea lui Gronholm, Hirvonen a terminat de patru ori in cinci sezoane pe locul doi (2008, 2009, 2011, 2012). Iar in acest an, la Citroen, el a aratat ca este pregatit sa perpetueze traditia "finlandezilor zburatori" si invingatori la finalul sezonului (Alen, Vatanen, Salonen, Kankkunen, Makinen...).

La fel ca Loeb inaintea lui, Hirvonen nu va avea un rival in cadrul Citroen Racing, spaniolul Dani Sordo revenind in rolul de numar 2 care i se potriveste foarte bine (30 de podiumuri), cu speranta de a castiga in sfarsit primul raliu in WRC.

Pericolul va veni de la Volkswager si Ogier, alias "Seb 2", care are deja in palmares sapte victorii in 58 de raliuri, si de la extrem de rapidul Jari-Matti Latvala (ex-Ford), uneori prea rapid: de asemenea sapte victorii, insa in 117 raliuri.

Cu masini Polo-R concepute pentru a cumula calitatile Citroen si Ford, care domina WRC de zece ani, francezul in varsta de 29 de ani si finlandezul de 27 de ani vor incerca sa ii succeada lui Loeb.

Ogier si Latvala vor trebui sa fie foarte buni si constanti, deoarece Hirvonen si Sordo nu sunt obisnuiti sa iroseasca punctele. "Un compromis bun ar fi sa te afli undeva intre Hirvonen (in privinta constantei) si Latvala (ca performanta)", spunea Ogier in decembrie, la prezentarea Polo-R.

Mediafax



Regele Loeb se retrage, viceregele Hirvonen si printul Ogier sunt pregatiti