Formula 1

Pirelli se apara cu atacul: "Au pus pneurile spate invers"

Constructorul italian de pneuri Pirelli, de altfel unicul furnizor de anvelope din Formula 1, a incheiat analiza inceputa dupa cele patru explozii de pneuri din Marele Premiu al Marii Britanii. Ei se apara atacand, dupa ce au fost acuzati ca i-au mintit pe toti la Silverstone cand nu au anuntat ca vin cu pneuri noi.

Conform celor de la Pirelli echipele participante in Marele Circ sunt singurele vinovate pentru producerea exploziilor de anvelope in timpul curselor. Cei de la Pirelli au gasit patru motive pentru exploziile de cauciuc din Marele Premiu al Marii Britanii.

1. Montajul invers al pneurilor spate. Echipele au montat roata spate dreapta in locul din stanga spate. Pneurile din acest an au o structura asimetrica si nu sunt proiectate sa se schimbe intre ele ca loc de montaj. Marginile pneurilor au fost construite sa suporte forte distincte. Inversarea lor compromite in unele situatii functionalitatea optima. Silverstone, un circuit exigent, cu viraje rapide la stanga si borduri agresive, a dus la explozii in cazul pneurilor montate gresit si care nu au suportat sarcinile.

2. Presiunea prea scazuta. Pirelli sutine ca masinile cu probleme la anvelope au avut o presiune in roti mai mica decat cea recomadata de ei. Aceasta a dus la deteriorarea rapida a cauciucurilor.

3. Adoptarea unor unghiuri excesive la axul rotilor. Unghiul de fuga reglat prin geometrie a fost prea mare.

4. Borduri prea agresive in viraje rapide asa cum e cel cu numarul 4 de la Silverstone, scenariul care a dus la majoritatea exploziilor, care nu din intamplare a afectat pneurile spate de pe partea stanga.

Declinandu-si orice fel de responsabilitate pentru producerea celor patru incidente, Pirelli a anuntat ca pentru Marele Premiu al Germaniei de la finalul acestei saptamani va aduce in paddock anvelope mai dure pentru partea din spate a monoposturilor, iar incepand cu Marele Premiu al Ungariei va introduce o anvelopa cu totul noua.

Pilotii Lewis Hamilton (Mercedes), Felipe Massa (Ferrari), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) si Sergio Perez (McLaren) au avut de suferit de pe urma exploziilor de anvelope produce pe partea stanga spate in Marele Premiu de la Silverstone. Hamilton chiar a pierdut sefia cursei din cauza respectivului incident, iar Massa a fost privat de o clasare pe podium in timpul cursei.



Pirelli se apara cu atacul: "Au pus pneurile spate invers"