Sebastian Vettel a castigat duminica Marele Premiu al Malaeziei de la Sepang. Neamtul a trecut pe locul intai imediat dupa start, in fata lui Webber, care a incheiat al doilea. Pilotii de la Red Bull au mers de la inceput si pana la final in aceasta formatie, fara emotii. Schumacher a abandonat in turul al zecelea, iar Alonso a tras definitiv pe dreapta in penultimul tur, innebunit pe locul al noualea ca nu putea sa treaca de Button. Britanicul fusese depasit de colegul lui Alonso, Massa, insa spaniolul nu a putut trece si el, ba mai mult a ramas si fara puncte. Iata clasamentul actualizat dupa cursa din Malaezia, precum si rezultatele finale.
Vettel a ocupat prima pozitie pe grila de start atât la Marele Premiu al Bahrainului, cât si la cursa urmatoare, cea din Australia, dar rezultatele sale au fost dezamagitoare. El nu a reusit decât un loc patru în primul Grand Prix al sezonului, la Sakhir, si a abandonat la Melbourne, fiind tradat de fiecare data de monopostul sau Red Bull. În Malaysia, Vettel si-a luat revansa, impunându-se dupa o cursa pe care a controlat-o din primul pâna-n ultimul tur, desi acum a plecat de pe pozitia a treia a grilei de start.
Competitia de la Sepang s-a desfasurat, duminica, pe o vreme buna, dupa ce ploia torentiala afectase, cu o zi înainte, calificarile Grand Prix-ului malaysian, soldate cu trimiterea unor piloti valorosi în coada grilei de start: Jenson Button (locul 17), Lewis Hamilton (locul 20), ambii de la McLaren-Mercedes, Fernando Alonso (locul 19) si Felipe Massa (locul 21), ultimii doi de la Ferrari. Toti patru au platit tribut aprecierii gresite a conditiilor meteo, astfel ca au fost eliminati înca din prima repriza a calificarilor.
Startul a fost unul fara incidente, iar protagonistul primelor sute de metri a fost Vettel, cel care i-a depasit pe Nico Rosberg (Mercedes), locul doi pe grila, si pe coechipierul sau, Mark Webber, plecat din pole-position. Noua ierarhie formata astfel - Vettel, Webber, Rosberg - s-a regasit si pe podiumul de premiere, cei trei nefiind jenati de nimeni pe toata durata cursei. Si urmatorii doi clasati la final, Robert Kubica (Renault, locul 6 la start) si Adrian Sutil (Force India, locul 4 la start) si-au mentinut pâna la linia de sosire pozitiile pe care le-au dobândit în primul tur: a patra, respectiv a cincea.
Momentele de actiune la Sepang, nu foarte multe, au fost asigurate de Hamilton, Massa, Alonso si Button. În primele patru tururi, Hamilton a ajuns de pe locul 20 ocupat la start pâna pe 10, în turul 15 a fost pe pozitia a sasea, iar în turul 25 s-a postat în spatele liderului Vettel, beneficiind de opririle la boxe ale mai multor adversari. Dupa ce a trecut si el pe la standurile echipei McLaren, a ajuns pe locul sase, pe care si l-a pastrat pâna la final.
Usor, usor, Button, Massa si Alonso au urcat si ei în Top 10, iar luptele duse de pilotul britanic cu rivalii de la Ferrari au mai agitat un pic ierarhiile pe circuit. În cele din urma, Massa si Button au terminat pe locul 7, respectiv 8, dar motorul monopostului lui Alonso a cedat si spaniolul a abandonat într-un nor de fum, cu mai putin de doua tururi înainte de final, când încerca din rasputeri sa-l depaseasca pe pilotul de la McLaren.
Michael Schumacher a abandonat si el, în turul zece, din cauza unor probleme înregsitrate la una dintre rotile spate ale monopostului sau Mercedes.
Grila pilotilor care au obtinut puncte la Sepang a fost completata de Jaime Alguersuari de la Toro Rosso (locul 9) si Nico Hulkenberg de la Williams (locul zece), ultimul obtinând astfel primul punct din cariera sa în Formula 1, începuta în acest an.
Rezultatele Marelui Premiu al Malaysiei au produs schimbari importante în ierarhia generala a pilotilor, care arata o lupta foarte strânsa între principalii favoriti. Astfel, Massa a preluat conducerea în clasament de la coechipierul sau Alonso, adunând 39 de puncte. Pe locurile urmatoare se situeaza Alonso si Vettel, ambii cu 37 de puncte, apoi Button si Rosberg, fiecare cu câte cu 35 de puncte, Hamilton (31 de puncte) si Kubica (30 de puncte).
La constructori, continua sa conduca Ferrari, cu 76 de puncte, scuderia fiind urmata de McLaren-Mercedes, cu 66 de puncte, Red Bull, cu 61 de puncte, si Mercedes, cu 44 de puncte.
Urmatoarea cursa, Marele Premiu al Chinei, va avea loc în 18 aprilie, la Shanghai.
Iata cursa, asa cum a fost in direct pe onlinesport.ro: