Stiri Auto

Cand te grabesti sa iei coletul de Black Friday si ai tractiune spate...

Sursă foto: Accident in zona Baneasa, DN1, noiembrie 2018

... poti sa iesi in decor si sa rupi stalpul de pe marginea drumului.

Luni dimineata, prima ninsoare de luat in seama in noiembrie din ultimii 20 de ani, in Bucuresti.

La ora 9 dimineata, lumea in graba spre birouri, scoli si ridicat colete de Black Friday.

Pe marginea DN1, inainte de zona comerciala Baneasa, un BMW iesise in decor, lovise un stalp metalic pe care il rupsese. Excelent amplasament OOH de la Emag, cei care au pus acele banere acolo ar trebui sa primeasca bonus, nu este nici primul si nici ultimul accident in zona. Impact lateral, masina - mai vechiuta, model 2003-2010 - cu usa stanga spate infundata si airbag-urile cortina sarite. Sa speram ca nu ducea un copil la scoala. 

In afara de condusul imprudent, factorii agravanti ai acestui accident pot fi mai multi. Unul este lipsa cauciucurilor de iarna. In Bucuresti au fost cozi interminabile duminica seara pentru schimbarea pneurilor. Dupa ce cu cateva zile inainte de asemenea toate vulcanizarile au fost arhipline. Nu a fost neaparat vorba de lipsa de diligenta, cat de lipsa timpului de a sta 3-4 ore la o coada.

Altul este achiztionarea unei masini cu tractiune spate, mult mai instabila in astfel de conditii. Recent am iesit din „familia VAG”. Mai am inca acea masina si, avand in vedere cat a tras, timp de 11 ani, nu pot sa ii reprosez ca i-am refacut o data motorul si am ramas de doua ori cu ea in drum cu injectoarele stricate. La VW, totul se repara si apoi trage mai departe, chiar daca nu mai suna ca noua.

Intrand in alta „familie” si in acelasi timp trebuind sa renunt la tractiunea fata cu care am mers aproape excusiv timp de 13-14 ani (in afara de cateva ori cu Lada), am stat mult sa ma gandesc legat de tractiunea spate. „Mult” inseamna 1-2 luni, motivul principal fiind costul, se stie ca tractiunea integrala costa in functie de marca aproximativ 2.000 de euro in plus. 

Tractiunea spate a fost pana la urma un blocker si am hotarat ca tractiunea integrala  - nu pentru SUV, ci pentru un sedan normal - inseamna un element de siguranta indispensabil.

O decizie hotaratoare a fost dupa ce am vazut genul de clipuri asa cum este si cel de mai jos. Romania are ierni serioase si multe zile cu ploaie, se incadreaza in tiparul de mai jos. Tractiunea spate pierde aderenta fie din cauza necunoasterii dinamicii din partea soferului (pentru un amator e greu sa faca ce trebuie si cand trebuie atunci cand masina pierde spatele), fie din caua unei portiuni de drum cu suprafata de rulare imprevizibila, pe care o incasezi fara avertisment. 

Drumuri usoare intr-o iarna care a inceput destul de puternic.

onlinesport.ro: Vadim Cușnarencu



Cand te grabesti sa iei coletul de Black Friday si ai tractiune spate...