Formula 1

Schimbari tehnice cheie din Formula 1 2014: motoare, combustibil, aerodinamica

Mai jos se afla modificarile majore de putere, motoare, combustibil si aerodinamice impuse in Formula 1 din 2014. Am ales noua, cele mai importante si relevante.

1. Motorul de 1,6 litri V6 turbo il inlocuieste dupa opt ani pe cel V8 de 2,4 litri, si va fi echipat cu un sistem hibrid numit ERS

2. ERS are doua motoare electrice. Unul este o versiune imbunatatita a versiunii KERS de anul trecut, care aduna energie cinetica de pe axul spate, dar care acum va avea 120kw pentru 30 de secunde pe tur, in loc de 60kw pentru 6,7 secunde pe tur. Al doilea este un motor care aduna caldura din turbo si se poate folosi nelimitat.

3. Puterea captata din turbo poate fi stocata in niste baterii sau folosita la acceleratie.

4. Nu se pot pune in rezervor mai mult de 100kg de combustibil, cu rata maxima de 100kg/ora.

5. Puterea motorului in cai putere trebuie sa fie de minim 780cp si maxim 850cp.

6. Teava de esapament trebuie sa se afle in spate, pozitionata pe mijlocul masinii.

7. Aripile din fata sunt mai mici cu 150mm in latime, ceea ce afecteaza negativ aerodinamica.

8. Bara din spate a masinii dispare, este interzisa, ceea ce afecteaza negativ forta aerodinamica.

9. Nasul masinii este cu 356mm mai jos, pentru a imbunatati siguranta.



Schimbari tehnice cheie din Formula 1 2014: motoare, combustibil, aerodinamica