Motociclism

Sase dubii despre accidentul lui Simoncelli. O imagine noua arata ca l-a calcat si Rossi

Accidentul fatal suferit de Marco Simoncelli a ridicat numeroase intrebari printre fanii si specialistii motociclismului. A aparut de asemenea si o imagine din unghiul opus, in care se vede cu pilotul italian este strivit de cei veniti din spate. La acest moment, datele telemetrice ale motocicletei italianului sunt secrete, ceea ce face discutiile si dubiile foarte intense. Iata mai jos opt intrebari interesante, cu tot cu raspunsuri, dintre care primele sase legate strict de aceasta drama.
Inainte de intrebari, si un comentariu legat de imagine. Pentru prima oara se vede ca Simoncelli a fost calcat si de Rossi, nu doar de Edwards. 'Doctorul' a trecut cu roata exact peste gatul si pieptul conationaului sau, asa cum se vede in imaginea de mai sus. Specialistii sunt de parere la acest moment ca Rossi a avut cele mai mari sanse de a-i fi aruncat lui Simoncelli casca de pe cap, si nu Edwards care il loveste doar in spate si in picioare.

1. De ce i-a sarit casca de pe cap? Nu era bine prinsa sau reglata?

Chiar daca Simoncelli ar fi avut casca prinsa ferm pe cap in acele momente, lovitura primita in piept si gat i-ar fi fost oricum fatalea Insa intrebarea ramane: de ce a pierdut-o? "Pilotul avea bine prinsa casca. Cel mai probabil nu i s-a rupt nu banda de sub barbie, ci sistemul de prindere al benzii respective. Acest tip de ruptura este ciudata si are o mica probabilitate de a se intampla", a declarat presedintele departamentului de Securitate al Asociatiei Motociclistilor din Spania, Juan Carlos Toribio.

2. Volumul parului ar putea fi afectat ceva?
Se stia ca Simoncelli cerea sa aiba un mai mic volum de spuma in interiorul castii, pentru ca avea parul lung. Insa, nu din acest motiv putea fi ceva in neregula cu casca. "Casca poate fi putin mai larga, insa este mereu realizata pe masura fiecarui pilot", a spus Toribio. "Ca toti pilotii, si el o avea exact pe forma capului sau. In primul rand el nu ar fi putut accepta altfel, nu o eroare de un asemenea calibu", a mai spus Toribio.

3. De ce nu a sarit de pe motocicleta ca sa ajunga mai repede la pamant?

Este una dintre cele mai repetate intrebari ale fanilor, iar noi am scris despre acest lucru de asemenea intr-un articol de luni. "Pilotii in mod normal nu sar de pe motocicleta, nu le place", a declarat pentru presa spaniola un campion mondial care a tinut sa isi pastreze anonimatul. "Un pilot care sarea foarte bine de pe motocicleta era Sete Gibernau, pentru ca isi ascundea foarte bine bratele. Este posibil ca Simoncelli sa nu fi stuit ca veneau Rossi si Edwards... erau multe lucruri care s-ar fi putut intampla".

4. De ce nu i-a sarit airbagul aflat pe spate?
Inca un mare dubiu la care este asteptat un raspuns oficial. Sistemul de detectie compus dintr-un GPS, un accelerometru si giroscopuri, se afla pe spatele pilotului. Este un fel de mini-computer care primeste informatii generate de senzorii aflati pe intreg gostumul. In cazul unei cazaturi, se detecteaza evenimentul si se activeaza scuturile de aer. Nu i-ar fi protejat gatul si capul, insa era posibil sa ii fi aparat pieptul si spatele in momentul loviturii. Sistemul insa nu s-a activat.

5. De ce a fost transportat pe targa intr-o asemenea maniera?

Imaginile surprise de fani arata ca medicii l-au ridicat pe Simoncelli pe o targa si l-au transportat alergand, pentru ca la un moment dat unul dintre ei sa se impiedice. Apoi au cazut cu totii, inclusiv Simoncelli. Pilotul nu avea imobilizat gatul si nici nu era prins bine de targa. Acest lucru ramane inadmisibil.

6. Pneurile mai dure ar fi putut influentat ceva?
Simoncelli avea deja un exces de greutate, 74 de kilograme in comparatie cu 51 sau 58 ale lui Pedrosa sau Stoner. Acest lucru facea ca pneurile sale sa fie mai dure fata de alti piloti, pentru a se consuma mai lent. Nu erau suficient de incalzite dupa un tur si jumatate? Nu se stie. Din imagini s-a vazut ca s-a dezechilibrat si nu a mai putut aduce motocicleta pe trasa, insa ramane un mister aceasta traiectorie pe care a luat-o Simoncelli inainte de impact.

7. Sunt asigurate astfel de accidente?
Dorna ii obliga pe toti pilotii din Campionatul Mondial sa aiba o asigurare medicala. Ceea ce nu acopera asigurarea este punerea la dispozitie a unor avioane medicale care sa asigure transportul.

8. Aceasta cursa ramane in statistici?

Da, insa fara rezultate. A fost anulata de directorii de la Sepang si nu s-au acordat puncte, pentru ca nu s-a acoperit 70% din distanta.

Onlinesport


Sase dubii despre accidentul lui Simoncelli. O imagine noua arata ca l-a calcat si Rossi