Formula 1

Webber castiga la Monte-Carlo si devine liderul campionatului

Australianul Mark Webber si-a trecut, duminica, in palmares a doua victorie consecutiva in acest sezon, impunandu-se de o maniera categorica in Marele Premiu al Principatului Monaco. Podiumul a fost completat de Sebastian Vettel si Robert Kubica, doar 12 piloti reusind sa termine cursa. Intrecerea s-a incheiat sub steag galben, dupa ce Safety Car-ul a fost introdus pentru a patra oara pe circuit cu trei tururi inaintea finalului. Rezultatele Grand Prix-ului de la Monte-Carlo. Clasamentele pilotilor si constructorilor. Cursa continua pe Forum, dupa ce a fost in direct pe Onlinesport.ro
Plecat din pole position, Webber si-a aparat cu succes in primul viraj pozitia fruntasa, in timp ce coechipierul sau Vettel a reusit sa treaca de Kubica.

Dupa doar doua tururi a aparut prima neutralizare a cursei, germanul Hulkenberg (Williams) lovind violent zidul de protectie in interiorul tunelului.

Aruncat in coada plutonului dupa ce nu a luat startul in calificari, Alonso a profitat de moment schimband din mers strategia cu o prima intrare la boxe. Decizia spaniolului de la Ferrari s-a dovedit a fi extrem de inspirata, fostul campion mondial reusind mai apoi sa revina in plutonul fruntas.

Liderul campionatului dupa primele cinci curse, Jenson Button, a abandonat in turul 3 din cele 78 programate, sub steag galben, britanicul de la McLaren tragand pe dreapta cu motorul supraincalzit.

Dupa cinci tururi de neutralizare cursa a fost reluata si Webber a continuat galopul de sanatate in fruntea plutonului. Australianul a corectat tur dupa tur cel mai bun timp in cursa, conducand fara probleme in fata lui Vettel.

In spate, Alonso avea propria cursa de urmarire, spaniolul luandu-i la rand pe pilotii intarziati, Di Grassi, Trulli si Glock fiind depasiti, pe rand, la iesirea din tunel, in sinura zona propice unui atac decisiv.

Spaniolul de la Ferrari a profitat de primele intrari la boxe si a urcat in puncte, in timp ce Webber s-a pastrat la sefia cursei chiar si dupa trecerea pe la standul echipei sale.

Rosberg a avansat pana in pozitia secunda, fiind singurul pilot fruntas care si-a amanat cel mai mult primul pit stop, dar germanul de la Mercedes a retrogradat in pozitia a 8-a dupa oprirea programata.

A doua neutralizare a cursei a venit in turul 32, dupa ce veteranul brazilian Barrichello a lovit violent zidul de protectie. Cu roata stanga spate rupta, echipierul de la Williams nu a fost iertat de cel mai selectiv circuit din Formula 1, ramanand blocat pe mijlocul pistei.

Avansul lui Webber a fost anulat pentru a treia oara in turul 43, masina de siguranta revenind pe circuit nu pentru un incident de cursa, ci din cauza unui capac colector sarit in virajul al treilea.

Reluarea cursei nu a modificat ordinea in fruntea cursei, Webber conducand fara greseala in fata lui Vettel si Kubica. Singurul duel cat de cat mai intens i-a avut in prim plan pe Alonso si Schumacher, germanul venind la mai putin de o secunda in spatele spaniolului.

Cu trei tururi inaintea finalului masina de siguranta a revenit pe traseu, dupa ce Trulli si Chandhok au fost implicati intr-un accident la intrarea in penultimul viraj. Italianul de la Lotus, fost castigator la Monte-Carlo in 2004, a fortat interiorul si a fost aruncat de indianul Chandhok peste masina acestuia.

Ultimele sute de metri ale intrecerii au oferit un moment putin asteptat, Schumacher reusind sa-l depaseasca la limita pe Alonso, dupa ce Safety Car-ul a parasit circuitul. Germanul a urcat astfel o pozitie in extremis, terminand cursa pe locul sase, in timp ce spaniolul de la Ferrari s-a vazut retrogradat pe sapte.

La ore bune dupa terminarea cursei, comisarii de cursa au revenit asupra clasamentului, penalizandu-l pe Schumacher cu 20 secunde, astfel ca germanul a incheiat in afara punctelor, pe locul 12, in timp ce Alonso a revenit pe pozitia a sasea.

In urma acestei a doua victorii consecutive din 2010, Mark Webber a urcat la sefia campionatului, adunand 78 puncte, la fel ca si coechipierul sau Sebastian Vettel. Al treilea este Fernando Alonso, cu 75 puncte, in timp ce fostul lider Jenson Button a coborat pe patru dupa abandonul din Princiat, ramanand la cota 70 puncte.

Red Bull-Renault a urcat pe primul loc in ierarhia constructorilor, cu 156 puncte, Ferrari coborand pe locul secund, cu 136 puncte. McLaren-Mercedes este pe trei, cu 129 puncte, in timp ce Mercedes ocupa doar pozitia a patra, cu un total de 84 puncte.

Urmatoarea etapa a sezonului este programata la Istanbul, in intervalul 28-30 mai, cand se va desfasura Marele Premiu al Turciei.

Onlinesport: Dumitru Stircu


Webber castiga la Monte-Carlo si devine liderul campionatului