Stiri Auto

Vechiul CLS a murit, traiasca noul CLS

Ultimul model de Mercedes CLS in actuala varianta a fost podus pentru un client din SUA. In septembrie se va lansa urmatoarea generatie a unei masini frumoase, elegante, originale, cea care a adus in lume conceptul de sedan coupe copiat apoi de toti. Spre deosebire de toti producatorii auto din clasa premium, Mercedes continua sa se detaseze prin varietatile de design, nemultumindu-se sa faca doar copii la scara dupa un model initial, asa cum fac de exemplu Audi sau BMW. Iata la interior detalii despre ultimul CLS produs, cateva informatii despre ceea ce a insemnat pe piata lansarea CLS, niste consideratii despre impasul pietei auto premium ramasa in pana de idei, dar si o imagine spion cu a doua generatie a acestei clase.

Mercedes a incheiat productia primei generatii de CLS Class, nume de cod W219. Lansata in anul 2004, masina a impresionat prin designul sau exterior si a creat o revolutie in industria auto introducand pe piata un nou segment: sedan coupe. CLS a venit cu un desen curbat, o masina eleganta si parca gata mereu sa sara la atac ca un arc. Un design ramas si acum, dupa mai bine de sase ani, modern, elegant si elitist.

vadim.ro : Comentati acest articol aici


Cele patru locuri au insemnat mereu un minus, dar Mercedes a mizat pe ele si a castigat. Mai ales ca exista tari in lume, unice, in care cele patru locuri nu sunt un impediment. De fapt o singura tara si intamplarea face sa fie chiar tarisoara noastra. La noi, exista CLS-uri visinii din care ies opt oameni, din intamplare rromi. Nu imi dau seama cum incap ei pe patru locuri, insa imaginea am vazut-o personal. Senzatia era ca intrau pe o parte si ieseau pe alta, dar totusi era clar ca pe cele doua locuri din spate stateau 5 sardele.

Ultimul CLS a fost produs cu pachet exterior AMG, cu tapiterie din piele premium, faruri bi-xenon si alte bunatati. Din fericire, cel care l-a cumparat il va folosi pe post de maxi-taxi.

Sedanul coupe a fost, dupa 2004, copiat de BMW, Audi,  Volkswagen si chiar de Renault. Daca Audi a scos on coupe sedan prin A5, a tinut sa mai faca unul  mai mare prin A7, tras la indigo aproape la exterior, insa cu alte dimensiuni. Copeul lui BMW, Seria 6, ramane si acum o masina reusita ca design, Mutu o primise cadou prin 2004 si era foarte madru de ea. chiar daca si producatorul bavarez se multumeste sa mareasca Seria 3 ca sa faca o caroserie aproape similara pe cinciar.

In general, producatorii auto nu mai sunt capabili sa aduca designuri noi, vorbind de segmentul premium. Nu numai ca modelele seamana intre ele, dar si noile modele care se presupune ca trebuie sa aduca lucruri noi trebuie privite de la stopuri sau faruri ca sa iti dai seama ca sunt ultima generatie. In rest, din profil sunt cam la fel si par mai degraba facelifturi. 

Masinile de sub segmentul premium sunt cele care mai misca, Renault sau masinile japoneze fiind cele care par a nu fi atins perfectiunea in design si vor mereu mai mult de la 'look'. In plus producatorii auto care se adreseaza maselor mai largi nu copiaza modelele mici la clasele superioare.

Mercedes ramane un producator de elita prin designul masinilor sale si prin idei. La Mercedes masinile au personalitate diferita prin modul in care arata, nu exista ca la BMW si Audi ideea de a mari o caroserie si a o vinde mai scump la alta clasa de pret si gabarit. CLS-ul este CLS, CL are alt design desi este sedanul frate cu CLS fara a fi coupe, S-ul e altfel. Putea si Mercedes sa traga de clasa C si sa il faca E sau S sau sa il micsoreze si sa ii spuna SLS. Nu e cazul, pentru ca inventatorul automobilului isi pastreaza clasa si acum, in 2010, cand concurentii principali par a se fi plafonat in idei sau sunt prea zgarciti ca sa investeasca in modele originale si diferite, isi arata clasa.

R-ul de la Mercedes nu e un GLK mai mare, care sa fie un ML mai voluminos la fel cum de exemplu, la BMW, X1 e un X3 mai mic, iar X3 la randul sau e un X5 mai mic. Iar prin asta, Mercedes arata ca poate.

Iata mai jos si noul CLS, cel care va fi lansat anul acesta la Salonul Auto de la Paris, din septembrie. Pare o masina mai musculoasa, ramane de vazut cum va fi pe strada. CLS-ul din 2004 a avut o nota de eleganta care poate cu greu se va mai atinge, pentru ca acum se merge totusi pe umflarea caroseriilor, asta vinde. 

Singurul minus pentru aceste sedanuri coupe ramane ca au doar patru locuri si vizibilitate mica din interior, fiind clar masini pentru burlaci, figuri, iubitori de masini, de frumos sau pentru cei care isi permit mai multe automobile. CLS-ul si conceputul de coupe in general nu este o masina care sa poata imbina toate aspectele: familie, afaceri si placere. In mod sigur, atunci cand iti iei un Coupe, unul dintre elementele enumerate anterior va lipsi. Asta daca nu ai un CLS visiniu, normal.

vadim.ro : Comentati acest articol aici



Onlinesport: Vadim Cusnarencu



Vechiul CLS a murit, traiasca noul CLS