Tenis

Simona Halep, un alt esec de rasunet in razboiul Adidas - Nike?

Sursă foto: Facebook Simona Halep

Compania de echipament sportiv Adidas nu este deloc straina de sportivii pe care i-a lasat din mana sa plece la Nike, pierzand dupa aceea enorm.

Scriam prin 2013 despre cum Michael Jordan dorea sa fie sponsorizat de Adidas, insa germanii i-au aratat usa. „Sir Air”  s-a repliat imediat si s-a dus la Nike, generand americanilor venituri uriase nu doar in timpul carierei ci si continuu dupa terminerea acesteia.

Nike i-a acordat incredere lui Jordan si i-a oferit un prim contract de 2,5 milioane de dolari pe o perioada de cinci ani, adica 500.000 pe an. La scurt timp, ghetele de bascher Air Jordan au inceput sa aiba vanzari masive. Inclusiv in ultimii ani, cu Jordan retras, Air Jordan vinde de peste 1 miliard de dolari, iar „Sir Air” primeste anual in jur de 60 de milioane de dolari de la Nike. 

Totul, pornit de la un simplu refuz.

Suna destul de cunoscut. Adidas are o viziune de business atat de buna incat a preferat sa lase numarul 1 mondial WTA sa plece si sa se duca la Nike. Pentru cat? Platea 1 milion de euro pe an si a refuzat o marire mai mult decat justificata. Simona Halep incepuse in plutonul WTA cu 1 milion de euro pe an din partea Adidas. Ca numarul 1 a cerut mai mult in 2018, in jur de 1,5 si a fost refuzata.

Nike a plusat cu 700.000 de euro pe an fata de suma Adidas si a intrat in posesia celei mai bune jucatoare din circuit, de la care se astepata sa ridice in 2018 trofeul suprem intr-un Mare Slem.

Bineinteles ca Simona nu poate genera ceea ce a reusit Jordan. Insa, ideea de a lasa un numar 1 mondial sa plece este de neinteles.



Simona Halep, un alt esec de rasunet in razboiul Adidas - Nike?