Veteranul japonez Takuma Sato s-a impus dupa mai bine de trei ori de cursa pe ovalul de 2.5 mile din Indianapolis in fata neozeelandezului Scott Dixon. Podiumul a fost completat de Graham Rahal, fiul co-proprietarului echipei pentru care concureaza Sato.
Sato a trecut linia de sosire la pas, cursa de 500 de mile de la Indianapolis fiind neutralizata pentru ultimele cinci tururi din cele 200 programate dupa un accident violent care l-a avut in prim plan pe Spencer Pigot, chiar unul dintre coechipierii lui Sato la echipa Rahal Letterman Lanigan Honda.
Pentru Sato este a doua victorie la Indy500 dupa cea obtinut in 2017 alaturi de echipa Andretti Autosport.
De aceasta data pilotul japonez in varsta de 43 ani l-a invins pe Scott Dixon (40 ani) de la Chip Ganassi Racing, cel care a condus cele mai multe tururi si care a preluat initiativa inca de la start.
Dixon ramane cu victoria obtinuta in 2008 si ajunge la trei locuri secunde, toate obtinut sub steag galben.
Al doilea in calificari, Dixon l-a atacat si depasit pe Marco Andretti, omul plecat din pole position despre care s-a vorbit intreaga saptamana premergatoare cursei si care a dezamagit crunt clasandu-se pe un modest loc 13.
Podiumul cursei din acest an, una atipic prin disputarea in luna august si fara spectatori in tribune, a fost completat de Graham Rahal, fiul lui Bobby Rahal, cel care se impunea la Indianapolis in 1996.
Fernando Alonso a pornit al 26-lea in a doua sa aventura la Indy500 si a incheiat pe locul 21, departe de orice asteptare pentru aspirantul la "Tripla Coroana".
Dublul campion mondial de Formula 1 n-a avut niciun moment sansa afirmarii la Indianapolis si probabil s-a lamurit ca legendara intrecere din Statele Unite ajunsa la editia 104 este cu totul alta poveste comparativ cu Marele Circ.
La 39 ani de ani, Alonso revine in Formula 1 pentru doua sezoane alaturi de Renault incepand cu 2021. Ar putea reveni la Indianapolis la 41 de ani, ceea ce n-ar fi chiar imposibil de realizat daca ne uitam la varsta invingatorului din acest an.