Stiri Auto

Scandalul emisiilor Volkswagen: In Europa se repara cu actualizare de soft, in SUA se face buy-back masiv

Pietele din Europa si SUA vor primit solutii radical diferite din partea Volkswagen, in scandalul emisiilor poluante trucate.

Desi este vorba despre aceleasi motoare, tip EA 189 de 1.2, 1.6 si 2.0 centimetri cubi, rezolvarea noxelor trucate se va realiza cu costuri si implicatii mult mai mici in Europa, fata de Statele Unite ale Americii.

In Europa, Volskswagen vrea sa rezolve simplu, bazandu-se pe legislatia mai permisiva. Grupul german a anuntat joi, pe 7 ianuarie, ca motoarele de 2.0 si 1.2 vor fi reparate exclusiv printr-un update de software, o procedura care va dura in jur de 30 de minute. Motorul de 1,6 va suferi pe langa update-ul de software si o modificare la sistemul de racire a aerului, pe traseul caruia se va adauga o noua piesa. In acest caz, reparatia va dura o ora.

Mai jos se afla un clip realizat de VW, in care se arata cum se doreste a se realiza reparatia in Europa, asadar inclusiv in Romania.

In SUA, lucrurile stau diferit. Acolo nu se poate rezolva doar cu update-uri de soft, pentru ca reparatia implica modificari complicate la motor si sistemele masinii, conform ziarului german Sueddeutsche Zeitung  care ofera informatia pe surse. VW estimeaza ca va face buy-back (va cumpara inapoi) o cincime din masinile cu noxe trucate sau va oferi o masina noua cu o reducere substantiala de pret. Pentru buy-back, pretul oferit va fi cel de nou, cel cu care masina a fost achizitionata.

In SUA sunt 500.000 de masini disel afectate, iar cele 400.000 care se vor repara vor necesita o interventie complexa.

Seful VW din SUA, Herbert Diess, a declarat pentru Reuters ca masinile cu motor 2.0 diesel vor fi mult mai dificil de reparat. 

In SUA, grupul VW se afla sub presiunea autoritatilor si avocatilor clientilor afectati care preseaza producatorul german sa faca buy-back. In Europa, toata lumea tace, iar VW ar putea scapa foarte ieftin, daca posesorii acestor motoare nu vor  adresa independent in justitie. La fel ca si in SUA, in Europa se poate motiva refuzurul reparatiei si inlocuirea masinii prin achizitionarea unui produs neconform. In aceste cazuri, clientii au platit pentru un produs neconform, altul decat apare in documentele de receptie si in cartea tehnica. In acest caz, fiind culpa recunoscuta a VW, nici un posesor al unui astfel de motor nu poate fi obligat din punct de vedere legal sa accepte o reparatie.

In 2016, Volkswagen ar trebui sa repare 8,6 milioane de masini vandute in Europa, la care noxele au fost trucate prin intermediul unui program software al masinii. 

In SUA, Volkswagen a fost data in judecata de Departamentul de Stat, care cere daune in valoare de 48 de miliarde de dolari pentru presupusa incalcare a Legii Mediului, asa cum s-a anuntat in prima saptamana a acestui an.



Scandalul emisiilor Volkswagen: In Europa se repara cu actualizare de soft, in SUA se face buy-back masiv