Stiri Auto

SAB 2016, un showroom mai mare cu masini inchise si cu un SUV de lux cu usa din plastic

Am ajuns in weekend din intamplare la Salonul Auto Bucuresti. Cateva impresii cu care am ramas. Peste una nu pot trece nici acum, la peste 48 de ore de la vizita.

- 30 de le intrarea, un pret exagerat pentru ceea ce SAB avea oferit. Copiii de peste 8 ani plateau pretul intreg. 120 o familie - mult. 

- SAB 2016 a fost doar un showroom mai mare, in care (aproape) toate marcile de masini au fost la un loc. Acesta a fost de fapt singurul avantaj al SAB 2016. Pentru ca nu era nimic nou, nimic de remarcat in plus fata de o vizita normala pe care ai face-o la orice showroom auto din Bucuresti sau din tara. Singurul avantaj a fost pentru cei care doreau sa cumpere o masina noua si, fiind inca nehotaratati, au putut 'sari' dintr-una in alta pentru o compartie rapida, pe care altfel nu o poti face. 

- Dacia (cea mai vantuta masina din Romania), VW si Audi (parte a grupului VAG care vinde cele mai multe masini straine in Romania) au lipsit de la cel mai important salon auto din Romania, fie el unul doar cu numele. Dar au lipsit. Absenta nemotivata. 

- Multe masini inchise: BMW Seria 7 si modelul BMW i8 hibrid, gipurile de lux de la Grand Cherokee. 


Majoritatea copiilor isi faceau poze nu langa masinile din hangarul de prezentare, ci cu avioanele abandonate de langa acesta. Bineinteles, paza vigilenta nu te lasa langa avioanele abandonate, le luai vopseaua sau, cine stie, puteai deturna vreunul spre World Trade Center. 

- Un plus pentru chinezii de la Volvo care au avut toate masinile deschise, inclusiv XC90 si S60 care aveau piele alba la intereior. 

- Cea mai mare ingramadeala si dorinta de a cumpara in model real am simtit-o la Skoda, chiar daca fanii acestui brand au condamnat faptul ca nu a fost adus si Kodiaq - noul SUV ceho-german. 

- Mercedes era prezent doar afara cu un SUV (modelul cocosat) deschis. 

- Fanii Ford nu au putut vedea un Ranger decat afara, inchis. Insa, in interior, Ford a expus si a deschis masini precum Mustang (care nu e deloc scump la 40.000 de euro pentru ceea ce ofera) sau Focus RS.

- Am lasat la final ceea ce m-a marcat cel mai mult, un lucru peste care nu pot sa trec si pe care nu pot sa il inteleg privind industria auto care se plimba in gura cu cuvantul 'premium' la fiecare pas. O masina de lux in valoare de 99.000 de euro avea o buna parte a panoului interior de la usa confectionata din plastic. Este vorba despre Maseratti Levante. Asa cum se vede in imaginea de mai sus, panoul de culoare neagra (aproape 1/3 din usa) era din plastic.

Plasticul de la usa lui Levante nu era unul moale, gen sa zicem Audi A6, ci unul din plastic tare gen Passat, pe care atunci cand il bati cu mana scoate zgomotul unei usi de la blocurile comuniste de dinainte de 1989. 

Levante poate fi numit un 'SUV de lux', pretul modelului afisat era de 99.000 si ceva de euro. Dar eticheta 'suv de lux' nu sta in picioare, pentru ca la jumatate de pret iti iei BMW X5 care are un plastic mai bun si are ani de zile avans in domeniul tehnologiei SUV din spatele plasticului. Sau, ca sa scapi de probleme, iti iei direct un Duster. 



SAB 2016, un showroom mai mare cu masini inchise si cu un SUV de lux cu usa din plastic