Stiri Auto

Pentru soferi, iarna incepe de la 7 grade

Vremea rece a inceput sa isi faca simtita prezenta in majoritatea tarii, in locuri izolate la munte fiind chiar anuntate ninsori abundente. Legea auto in prezent stipuleaza ca orice autoturism care circula pe drumurile publice in conditii neprielnice de iarna (zapada, lapovita, ninsoare,etc) este obligat sa aiba montate anvelope iarna pe masina. Daca sunteti depistati circuland cu anvelope nepotrivite de catre agentul de circulatie, riscati atat o amenda contraventionala cat si suspendarea talonului.

Foarte multi soferi duc in extrem aceasta lege si asteapta pana in ultimul moment, inainte de prima ninsoare, pentru a-si cumpara si monta cauciucuri iarna. Nimic mai periculos in aceasta practica. Tinand cont de aglomeratia care se formeaza odata cu venirea ninsorii, disponibilitatea profilelor de iarna este diminuata iar timpul de livrare este marit considerabil. Puteti sa ramaneti cu masina imobilizata si sa va fie amanate planurile pana cand veti putea primi anvelopele comandate.

Un alt aspect mai important decat cel legal, cel de prevenire, nu este luat in calcul deloc. Pentru anvelope, iarna incepe de la 7 grade celsius iar efectele folosirii unor anvelope in conditii nepotrivite pot fi periculoase. Ce se intampla mai exact daca folositi anvelope de vara atunci cand temperatura exterioara este sub 7 grade.

Riscurile folosirii unor anvelope nepotrivite

  • siguranta condusului scade considerabil

O mare parte din aderenta anvelopelor de vara este pierduta atunci cand sunt folosite sub pragul termic de 7 grade. Lipsa aderentei este resimtita indiferent de stilul de condus, fie el sportiv sau preventiv. In cazul unei franari bruste din cauza unui obstacol iminent, distanta de franare poate creste cu pana la 3 m in cazul unei anvelope de vara folosita sub 7 grade celsius. Aceasta diferenta este valabila chiar si pe carosabil uscat.

  • performante diminuate

Atat distanta de franare cat si timpul de accelerare sufera scaderi in performanta in cazul folosirii unor cauciucuri nepotrivite temperaturilor exterioare. Chiar daca conduceti in oras pe distante scurte sau pe drumuri lungi, veti avea nevoie ca masina sa ofera cea mai ridicata performanta pentru a putea avea incredere in masina.

  • risc de acvaplanare marit

Capacitatea anvelopei de a elimina apa de pe suprafata de rulare este data atat de forma profilului cat si de inaltimea lui. Profilele de vara nu sunt concepute pentru o functionare indelungata pe asfalt acoperit cu apa, cum este cazul in timpul precipitatiilor indelungate din timpul sezonului rece. Anvelopele de iarna au o forma gandita special pentru evitarea acvaplanarii iar inaltimea profilului este mai ridicata in comparatie cu o anvelopa de vara.

Prin urmare, exista o serie de riscuri la care va supuneti daca circulati cu cauciucuri vara la temperaturi de sub 7 grade, chiar daca carosabilul este uscat si nu sunt precipitatii. Nu amanati pana in ultimul moment si cumparati din timp anvelope de iarna, astfel evitati eventualele intarzieri cauzate de cererea marita pe moment.



Pentru soferi, iarna incepe de la 7 grade