Stiri Auto

Jurnal de VW Passat la 280.000 de kilometri

Sau, altfel spus, de ce nu o sa imi mai iau atat de curand o alta masina din Grupul Volkswagen.

280.000 de kilometri cu un Passat B6 luat in 2007, nou, pret de achizitie 28.000 de euro. Aproape 13 ani de folosita, cu mentiunea ca din august 2018 nu mai merg eu cu ea.

Nu voi pune piesele consumabile normale, cele care trebuie schimbate la o masina, cum ar fi bucse, suspensii, filtre etc. Voi enumera doar defectele si partile masinii la care nu ar trebui sa umbli atunci cand iti cumperi un VW si decizi sa platesti mai mult decat pe un Opel, Ford, japoneze sau frantuzesti.

75.000km (vehime 2 ani si 5 luni) - se strica unul dintre injectoarele de combustibil la 5 luni dupa ce masina iesise din cei doi ani de garantie. Reparatia a costat vreo 400 de euro.

.

129.000km (4 ani vechime)- se strica un alt injector de combustibil, fiind plecat cu masina din tara. Ramas in drum, a trebuit sa inchiriez masina si toata distractia a costat peste 600 de euro si o vacanta intreaga fara masina personala. A costat „doar” 600 pentru ca acesta a fost costul de inchiriere a masinii, intre timp VW oferind din marea sa marinimie schimbarea gratuita a injectoarelor doar cand acestea se defectau (adica atunci cand ramaneai cu masina oprita in drum).

200.000km (9 ani vechime) - Cadou la schimbarea prefixulul. O clapeta si o bucata din tija de la galeria de admisie se rup si sunt absorbite in motor. Un cilindru este prea afectat si trebuie o reparatie completa la motor: prelucrarea mecanica a tuturor celor patru cilindri, achizitionarea a patru pistoane noi cu segmenti. Planarea chiulasei. Plus consumabile si manopera, total peste 2.000 de euro. M-am grabit sa merg la un service fara recomandari, mecanicii mei fiind in vacanta.

220.000km  (10 ani vechime)- Reparatia de la 200.000km esueaza sau pur si simplu chiulasa care trecuse testul de etanseitate, crapa. Chiulasa se strica si trebuie schimbata. La demontare, garnitura de chiulasa fusese aplicata cu silicon. Multe suruburi de la motor nu fusesera bine stranse. Cost cu tot cu materiale, 1.000 de euro, cu chiulasa after market, noua, din Germania. 

280.000km (aproape 13 ani vechime) - Cutia de viteze cedeaza. Cutia de viteze fusese cumparata special cu sase trepte, manuala, din motive de fiabilitate si evitare a problemelor tehnice atat de comune pe DSG-ul VW. Piesele si manopera sunt inca in calcul, in jur de 700 de euro.

Tragand linie, am reparat cam tot ce se putea la masina. Un bec cu xenon costa 1.000 de lei la VW. Nu mai pun la socoteala farurile, care dupa 10 ani nu mai lumineaza bine (sau au fost schimbate in timpul manevrelor de service) incat trebuie luate altele. Degeaba se pun becuri noi cu xenon, pentru ca lupele farurilor adaptive se strica in timp, iar un far original fara bec are un cost de 3.500 de lei. Farurile cu xenon nu merita.


FOTO: Ea era frumoasă

Nu mai vorbesc de experienta cu serviceurile din Romania, cele oficiale sau cele de pe piata din Bucuresti, toate peste care am dat (cu exceptia unuia la care am avut recomandare) fiind greu de catalogat cu eticheta „au mecanici priceputi”. Din punctul meu de vedere, in Romania nu poti avea grija de o masina din cauza drumurilor si din cauza serviceurilor. Oricat te chinui, pur si simplu nu poti ingriji o masina, au altii grija sa nu fie bine.

Tragand linie, suma pe care am cheltuit-o suplimentar cu masina in cei 12  ani pentru defectele majore de la motor si cutia de viteze, locuri in care nu ai voie sa umbli la o masina care se respecta, a fost de aproximativ 5.000 de euro. Poate nu este mult, iar la un BMW atata costa patru oglinzi atunci cand ti le fura in doua episoade, din parcare.

Insa, experianta totala cu masina, experienta de a umbla cu motorul in portbajaj pentru a-l duce la reparatie, apoi cu cutia de viteze la fel, sunt si vor fi mult timp de natura sa ma tina departe de aceasta marca, pe un termen nedefinit. 

Poate am fost eu cel mai ghinionist posesor de Passat din Romania. Cu toate acestea, masina inca o tin in familie si sunt gata sa vad ce probleme va mai avea pana la 500.000 de kilometri.

In ultimii 13 ani, VW lanseaza Passatul care se vrea premium. Nu este. Este o masina de duzina, plina de plastice tari, de la un model la altul cu un design aproape clonat mai ales la interior. O repari ieftin, dar daca nu esti pasionat de motoare si cutii de viteze decat atunci cand te uiti la F1, VW nu e o masina pentru tine. 

onlinesport.ro: Vadim Cusnarencu



Jurnal de VW Passat la 280.000 de kilometri