Stiri Auto

Honda are probleme cu motoarele 1,5 turbo, pe CRV

Honda se lovește în ultimele zile de mai multe defecțiuni pe noile motoare turbo 1,5 lansate nu de mult timp pe CRV si Civic.

O marcă recunoscută pentru fiabilitatea motoarelor, Honda se pare că nu a gândit bine motorul 1,5. Subdimensionat și forțat pe o caroserie mare precum cea a CRV, propulsorul se calează.

Este o problemă de care Honda știe și pe care dorește să o rezolve, apărând și pe Civic. Se pare că defecțiunea survine din cauza amestecului de benzină cu ulei.

În China, Honda a rechemat 380.000 de mașini dotata cu motoarele de 1,5 litri, ceea ce în SUA - o piață pe care vinde anual în jur de 250.000 de unități pe an - încă nu a făcut.

Cei de la Honda promit rezolvarea problemei pe garanție și eliminarea ei pentru modelele din 2019.

Dacă Honda are probleme la motor înseamnă că fiabilitatea japoneză devine din ce în ce mai mult un mit. Cei care preferă mașinile japoneze pentru fiabilitate, trecând cu vederea finisajele inferioare (de la tablă la antifonare) vor trebui să se gândească de două ori dacă acestea nu vor avea mai multe probleme decât celebrele germane, cu precădere grupul Vag (Audi - defecțiuni de fabricație la motoarele 1.8 turbo, VW - infejectoarele PD, Skoda - actuala cutie automată DSG cu ambreiaj uscat). 

Motorul Honda de 1,5 (1,496cc) este turbo și dezvoltă 180 cp pentru Civic pe piața din România, fiind cel mai puternic din clasa sa pe plan mondial. Testat de noi pe un Civic în 2018, cu cutia CVT, motorul nu are o dinamică extraordinară, iar pe CRV - acolo unde este forțat pentru performanțe mai bune - este probabil și mai puțin impresionant. 

Mai jos este o prezentare a acestui propulsor realizată de unul dintre inginerii de la Honda.



Honda are probleme cu motoarele 1,5 turbo, pe CRV