Stiri Auto

Ce am vazut la SIAB 2018. Noul Touareg, închis în țarc! 30 de lei pentru masini parcate

Parcare plina intr-o zi de miercuri, 28 aprilie, la SIAB 2018. Producatorii auto parca miros vremurile de acum 10 ani. Sau lumea e venit la expozitia de masini inchise?

Ce mi-a atras atentia intr-o vizita rapida „de lucru”, in ritmul impus al unui baiat de 9 ani, mai jos.

  • Masinile Mini Cooper erau toate inchise, nu se putea intra in ele. Greu de spus de ce. 
  • BMW-urile scumpe, la fel, ferecate, de la masinile de teren la I8; doar BMW-urile „normale”, gen seria 5, 6 si 7 erau accesibile la interior. BMW break seria 5 de 97.000 de euro, chiar se vinde asa ceva? S-a platit biletul de intrare cu 30 de lei de persoana ca sa se vada multe masini parcate, ce e drept bine, drept, frumos, cu rotile drepte.
  • Un Ferrari intr-ul colt ascuns de sala, preparat pentru curse cu bare de ranforsare era deschis, personalizat cu logo-ul Unicredit, daca imi amintesc bine, sau BRD. A intrat cineva in el, iar fata care il pazea a avertizat imediat ca nu e voie. Avand in vedere ca masina nu era noua si mai ales ca era deschisa, adica lasata de cei care o expuneau asa, de ce sa nu fi fost voie? 
  • Nu am vazut „italiene”.
  • Ford-ul GT la loc de cinste la Ford, o masina frumoasa, dar inchisa si puna in țarc. Restul Ford-urilor slabe si albe sau galbene.
  • Doi agenti de vanzari au venit la mine sa imi vanda: unul la Seria 5 break de la BMW si altul la Ford, ultimul pentru ca nu ma prindeam cum se deschide portbagajul. Primul nu stiu de ce.
  • Mazda era toata rosie. Toate masinile Mazda rosii. Lipsa de inspiratie, uniforma, culoarea care vinde sau „rosul atrage atentia”?
  • Un Rolls Royce Phantom inchis. Si incercuit ca intr-un ring de box, la distanta mare. Parca de pe o alta lume, un dinozaur. Acesta masina va disparea odata cu noile generatii, oricum Rolls face profit din motoare de avioane.
  • Grupul VAG a luat cu asalt SIAB-ul. Nu merg anual si nu sunt un fan masini, dar fiind obligat din motive personale in ultimii ani, de data asta cred ca a fost cea mai mare prezenta a VAG la SIAB, in istoria recenta. Oricum, cea mai mare din 2018 luand in considerare spatiul ocupat, cu singuranta. Unii spuneau ca nu vor sa fie vazuti pe la Skoda sau Volswagen.
  • La Audi, toate masinile erau la fel, aratau la fel, nu stiai care e care. Doar un Audi seria 3 era deschis, restul ferecate, seriile 7, 8, 9 sau 10 erau si puse dupa o bara, pe un podium, pentru premianti. Vorșprug durș Teknik.
  • La Porsche, toate comorile ferecate, sa nu le fure hotii din gasca lui Alibaba, inclusiv un Lamborghini Aventador care avea pretul afisat langa el: putin peste 400k euro. In Era Verde, Aventadorul portocaliu parea exact ce trebuie. Si va fi mereu ce trebuie, daca ai 20 de ani si nu suferi de spate.
  • Simpatic faptul ca noul Touareg, la care s-a facut recent o campanie digitala gen „veniti la SIAB sa vedeti noul Touareg” era tinut la distanta apreciabila, intr-un tarc ingradit. Nu se putea intra la el. Normal, ce era de vazut, arata 99% identic. 
  • Un cuplu statea intr-un Passat si se uita in jur sa vada daca ii apreciaza lumea si sa testeze daca articolele din presa de specialitate care vad aceast masina drept o „uniforma nereusita” sunt sau nu adevarate. Hai, ca e misto, e masina bussiness premium de vreo 13 ani, la ultimele trei lansari devine mai premium si mai business. Le-am aruncat amandurora o privire care a parut ca i-a convins. Saracii, nu stiu ce ii asteapta (link).
  • Vrei, neamule, Superb cu motor de 1.4, cutie automata ca nu se mai poarta automata, pe benzina ca e fiabila si ca are piese de VW? E buna, cineva a intrat in service dupa o luna de zile de la achizitie. Au luat si cehii fiabilitatea de la germani.
  • Nu am vazut Mercedes.
  • Toyota nu avea la interior expus Avensis, aflat doar afara inchis. Pentru ca... de ce? Tot afara te puteai sui in Corolla si Auris „la liber”, cu nimeni in jur. La interior, Toyota miza pe hibride si nu era nimeni la ei. Se stie ca sunt tari la hibride, daca nu cei mai tari, BMW luand de la ei aceasta tehnologie pe care nu o pot dezvolta inginerii germani.
  • La Honda batea vantul, desi Civic-ul - la ce pret are si la ce ofera (motor standard de 180cp, sisteme de siguranta) - e mai mult decat o alegere buna. Fata de anul trecut, NSX-ul nu mai era dupa gard, il puteai atinge, chiar daca era inchis.
  • Spatiul SIAB 2018 a fost mai mic fata de 2017, fiind gazduit de doua hale secundare, si nu in pavilionul central. 
  • La intrarea de la SIAB nu existau decat automate de plata pentru a procura biletele de intrare. Insa, erau acceptate bancnote de maximul 50 de lei. Daca aveai 100 nu puteai intra. Nu imi scosesem legitimatie de presa, asa ca era sa raman pe afara.
  • Ce le place celor mici? Copiilor le plac masinile hibride si electrice, li se pare tare ca au sigla albastra in general. Si conceptele „care inca nu au aparut”. A. si manarele de acces de la Audi-urile mari, care se trag in sus ca sa deschizi usile (daca nu ar fi blocate). Vorșprug durș Teknik.
  • Nu am facut decat o singura fotografie pe care trebuie sa o si postez, nu am alta. Fotografia a fost facuta cu Ford GT, pentru ca e masina vedeta din virtual, din jocul Forza Horizon 3.
  • Cum sunt masinile din 2018 fata de cele din 2008? Au evoluat ceva la design si mai ales la interioare. Masinile germane par sa detina mai departe suprematia la confort, habitaclu, materiale, tabla si mai ales sentimentul de soliditate. Japonezele au progresat enorm la design si materiale si, avand garantia cea mai mare (Honda 7 ani, Toyota 6), dar si multe accesorii utile, pot deveni alegerea numarul 1. Pacat ca Honda nu mai are Accord in Europa.

Asa ca, pe cai. Si, daca nu pe cai, atunci pe maine!

onlinesport.ro: Vadim Cușnarencu



Ce am vazut la SIAB 2018. Noul Touareg, închis în țarc! 30 de lei pentru masini parcate