Stiri Auto

Cate victime va mai face bordura ucigasa de pe DN1? Cat valoreaza viata unui om pentru cei care ne conduc?

Joi seara, un accident foarte grav a avut loc in zona Ikea (Baneasa) din Bucuresti, pe Drumul National 1 (DN1). Scenariul este acelasi, o masina a intrat pe contrasens si a pierdut controlul sarind peste bordura care desparte sensurile, omorand o femeie care circula regulamentar.

Am stat cateva ore intr-un trafic blocat si am citit pe rtv.ro despre ceea ce se intamplase. 

Am scris, scriu si voi mai scrie pana se va face ceva: pentru 100-200 de mii de euro, autoritatile locale nu realizeaza separarea cu balize din beton sensurile de mers de pe DN1 de la iesirea din Bucuresti si Otopeni.

In Balotesti, tot pe DN1, s-au separat in urma cu aproximativ 2 ani sensurile pe o distanta de 2 kilometri in zona Corbeanca, insa soseaua din Otopeni si iesirea/intrarea din Bucuresti au ramas si raman fara separatoare.

Mai mult, zona Bucuresti-Otopeni de pe DN1 are pe mijloc, dupa cum stiu toti, o bordura care "separa" sensurile, o bordura pe care eu o numesc "bordura ucigasa".

O bordura despre care ar fi foarte interesant de aflat cine a realizat-o, cine a conceput-o. Pentru ca, fara ea, accidentele nu ar fi atat de grave. In momentul in care o masina scapa pe contrasens inevitabil loveste bordura si, in loc sa se poata redresa sau marcar sa incerce sa o faca, sare ca o bila pe roti si loveste imprevizibil tot ce se afla in cale.

Am vazut zeci de stiri ieri despre accidentul de la Ikea, aflat in seria zecilor anuale petrecute acolo, cu sau fara victime. Acum a murit o femeie, o mama de 35 de ani, din cauza unui sofer intrat pe contrasens si, implicit, din cauza bordurii lasate acolo de autoritati de ani de zile. Nimeni nu scrie despre acea bordura. Eu am scris constant de-a lungul timpului aici, aici sau aici, doar spicuind cateva exemple gasite repede.

La fel ca tot ceea ce se intampla in jurul nostru, de la neregulile uriase din spitale, de la cainii vagabonzi de pe strada, de la problemele cu medicamentele si vaccinele, pana la bordura de pe DN1 si lipsa autostrazilor, iar lista poate continua intr-un volum pe ale carui coperte poate sa scrie fara probleme "Demonii" (ca tot are 2 volume de vreo 500 de pagini) toate fac victime, iar pentru ele sunt de vina cei care stau si nu fac nimic, desi sunt acolo sa faca.

Nu cred, ci sunt sigur ca toti cei care sunt in spatele acestor decizii din care in mod evident rezulta victime umane vor plati la un moment dat. Toti oamenii morti din cauza lor, toti cei carora le vand viata pentru o punguta de arginti vor atarna si atarna greu in balanta. 

Ieri a murit o femeie pentru cateva zeci sau sute de mii de euro care nu au fost investiti unde trebuia. Niste separatoare de sens din beton ar fi evitat situatia. Masina scapata de sub control ar fi ramase pe sensul ei si nu ar fi produs un impact frontal, in mod cert.

Cat valoreaza viata unui om pentru cei care ne conduc?

Ati vazut vreodata un om mort intins pe asfalt? Un om care traversa strada sa mearga acasa, dar murind pentru ca nu era semafor la trecerea de pietoni de peste linia tramvaiului 41. Nu ma uit niciodata, dar o data nu am putut evita. Era pur si simplu acolo, o silueta neagra, nemiscata, tacuta. Un om mort pe asfalt, calcat de o masina, mi se pare una dintre cele dure imagini, mai dura si decat o baie de sange dintr-un razboi, nu stiu de ce. Probabil pentru razboiului ii poti gasi are un sens, un scop, un interes, un ceva. Dar un om intins pe asfalt calcat de o masina nu are nici un sens, nu are nici un scop, nu are nimic. Sau eu nu ii pot gasi nimic. 

Cei care sunt in functii de decizie si nu protejeaza oamenii pe strazi, vanzandu-le viata pe pungute de argint cu care ei isi cumpara Range Rover-uri, cei care nu dau din banii publici, banii nostri pe care ii au pe mana, pentru a construi separatoare, nu pun lumini, nu pun semafoare la trecerile de pietoni, nu pun pasarele, nu fac autostrazi, nu fac canalizari etc. etc. etc. ar trebui sa aiba ca parte din pedeapsa de aici, de acum, sa fie dusi zilnic si sa vada zilnic oamenii intinsi pe asfalt sau prinsi intre fiarele masinilor, pentru ca acestia morti nu exista doar in niste povesti, sunt reali.

Si au gresit doar pentru ca se duceau spre casa.

Pentru cei care nu stiu despre zona cu bordura de pe DN1, mai jos se afla un clip filmat din masina in timpul unui accident petrecut pe unul dintre podurile din Baneasa. Clipul se afla pe site-ul trafictube.ro. Se vede exact cum functioneaza bordura ucigasa. E ca la Loto, cine sare peste ea ramane cu norocul de afla daca in traseul total incontrolabil loveste sau nu vreo masina pe contrasens. Aici a fost cu noroc de doua ori. Dar ieri a fost bingo. 

Promo: Cote mărite în fiecare zi la Fortuna și peste 100 de pariuri pe fiecare eveniment. Înregistrează-te!



# Pilot P
1 Mercedes 540
2 Ferrari 395
3 Red Bull Racing 303
4 Force India 147
5 Williams 66
6 Toro Rosso 52
7 Haas 43
Cate victime va mai face bordura ucigasa de pe DN1? Cat valoreaza viata unui om pentru cei care ne conduc?