Stiri Auto

Bordura ucigasa incepe sa dispara de pe DN1. Se monteaza separatoare din metal, gaurindu-se podul Ikea

Pe DN1 a inceput de luni demolarea bordurii ucigase din zona iesirii din Bucuresti (Baneasa) spre Ploiesti. Marti a fost demolata prima parte a bordurii ucigase si montat primul sistem de separare a sensurilor.

Spre deosebire de celelalte zone de pe DN1 din apropierea Bucurestiului, in zona Baneasa nu se monteaza parapete de beton, ci separatoare de sens din metal, asemanatoare cu cele de pe Autostrada A2 Bucuresti - Constanta. Sau cel putin asa arata prima portiune de separare montata marti, pe podul de la Ikea.

Este posibil ca varianta de metal sa fie preferata pentru podurile din zona, in ideea de a nu incarca cu greutate suplimentara, iar pe soseaua normala sa fie montate parapete din beton, tip New Jersey. Pentru montarea separatoarelor din metal din zona Ikea au trebuit gaurite podurile.

Ramane de vazut atunci cand vor fi primele accidente in zona cat de bine s-au putut gauri  podurile pentru a nu le afecta, dar si pentru ca separatoarele de sens sa reziste in cazul unui impact si sa nu fie acolo doar de forma. Oricum, doar scoaterea bordurii ucigase va miscora in sine considerabil numarul accidentelor. 

[news-119149]

Intr-o zi de lucru, marti, s-au montat aproximativ 20 de metri de separatoare, din totalul de 5 kilometri. Luni a fost zi doar de pregatire a santierului. Initial se anuntase ca lucrarile vor incepe la mijlocul lunii iunie, dar au inceput mai devreme.

Nu conteaza ca se lucreaza ziua in loc de noaptea asa cum ar trebui, nu conteaza ca se lucreaza lent, important e ca se face. Luna sau lunile ce se vor petrece cu traficul aglomerat in zona sunt nimic fata de toate vietile pierdute acolo.

Separarea sensurilor pe zona DN1 la iesirea din Bucuresti se va realiza pe o distanta de 5 kilometri, de la iesirea din Bucuresti pana la Centura Otopeni. In Otopeni, bordura ucigasa va ramane.

Bordura ucigasa, un proiect riscant despre care nu se stie cine l-a propus si l-a aplicat pe DN1, a omorat zeci de oameni. Multe accidente au fost produse prin pierderea controlului din cauza atingerii bordurii, masinile zburand pe contrasens.

[news-119174]



Bordura ucigasa incepe sa dispara de pe DN1. Se monteaza separatoare din metal, gaurindu-se podul Ikea