Stiri Auto

Ai anvelopele pregatite pentru concediu?

Minivacanta de 1 decembrie este un prilej oportun pentru o scurta relaxare inainte de venirea sarbatorilor. Cele mai multe persoane vor opta ca si mijloc de transport pana la destinatie masina personala. Motivele sunt simple, este mult mai comod si confortabil, nu exista o limita de bagaje si nu exista un itinerariu ce trebuie respectat, putand fi urmat orice traseu sau face orice abatere. Inainte de plecarea la drum lung insa, este recomandat sa faceti o revizie masinii, astfel incat sa fiti sigur ca este pregatita pentru distanta ce urmeaza sa fie parcursa.

O componenta importanta a masinii ce trebuie analizata si nu primeste atentia cuvenita este setul de anvelope. Ele sunt singurul si cel mai important contact pe care masina il are cu asfaltu, prin urmare, daca starea lor este precara, siguranta si calitatea condusului scad considerabil. La ce trebuie sa fiti atenti mai exact cand inspectati anvelopele:

Analiza anvelopelor

  • starea flancului

In timp, datorita expunerii indelungate la razele soarelui si a stocarii necorespunzatoare, pot aparea microfisuri sau fisuri puternice pe flancul cauciucului. Ele maresc riscul de explozie si scad rezistenta anvelopei la socurile folosirii zilnice. Pot aparea rupturi puternice pe flanc care fac anvelopa impracticabila. Datorita unor socuri puternice, pot aparea galme pe flancul cauciucului. Galmele sunt un alt factor ce maresc riscul de explozie si scad rezistenta anvelopei la alte socuri.

  • Inaltimea profilului

In cazul anvelopelor de iarna, inaltimea profilului are un rol important in performanta oferita in timpul folosirii. Cu cat profilul este mai inalt, cu atat anvelopa elimina mai rapid zapada sau precipitatiile de pe suprafata de contact, permitand o mai buna aderenta in timp. Nu se recomanda sa folositi anvelope cu profil ramas pana la martorul de uzura, performanta lor fiind aproape 0 pe zapada.

  • Tipul de profil

Daca calatoriti in zone montane cu zapada abundenta, se recomanda sa folositi anvelope de iarna si nu anvelope all season. Un set de cauciucuri all season nu ofera aceeasi performanta precum o anvelope de iarna in conditii de temperatura scazute si precipitatiile ridicate. De asemenea, daca aveti masina cu tractiune integrala, este important sa aveti montat acelasi profil de anvelope pe toate cele 4 roti si cu aceeasi inaltime de profil. Daca aveti profile cu inaltime diferita, diferentialul poate interpreta asta ca fiind teren cu inclinatie si sa transmita puterea in mod diferit. In timp asta poate suprasolicita sistemul de tractiune.

Prin urmare, sunt o serie de aspecte care trebuie analizate la anvelope auto inainte sa plecati la drum lung cu masina. Inlocuiti anvelopele daca sunt prea uzate sau daca cele prezente au fisuri/galme ce pot pune in pericol siguranta pasagerilor si calitatea condusului scade considerabil.



Ai anvelopele pregatite pentru concediu?