Stiri Auto

25 de ani pentru o autostrada: Finalizarea A2, din nou amanata

Pe 30 iunie 2012 urma sa se deschida în regim de drum national ultimul tronson al Autostrazii Soarelui, Medgidia - Cernavoda. Numai ca autoritatile au amânat din nou inaugurarea pentru ”luna iulie”, iar pentru ambele sensuri în august.  Anul acesta se fac 25 de ani de când a început constructia la A2.

Noul director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Constanta, Marin Dima, a declarat vineri ca tronsonul Medgidia - Cernavoda nu poate fi inaugurat, nici pe un sens, pe 30 iunie, conform România Libera.

Este vorba de 20 de kilometri, ultimii ramasi din drumul spre mare, cei pe care uneori poti face si doua ore bara la bara atunci când este aglomeratie, adica tot atâta timp cât ai facut de la Bucuresti.

Dima a declarat, fara sa avanseze o data exacta, ca tronsonul în cauza va fi deschis în regim de drum national (circulatie pe o banda) ”în luna iulie”, iar ”în a doua jumatate a lunii august” se va putea circula pe doua benzi pe calea de rulare.

În anul 1987 Nicolae Ceausescu a inaugurat primii kilometri din A2. La 25 de ani distanta înca nu e gata

Pe 30 martie, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, declara, dupa o vizita pe santierul autostrazii ca soseaua va fi deschisa cu o singura banda pe sens pe 30 iunie.

Aproape în fiecare vara din ultimii zece ani am auzit ca vom merge la mare doar pe Autostrada, ceea ce nu s-a întâmplat. An de an se fac ore bune pe ultimii kilometri, cei ramasi în afara A2. Multi soferi au ajuns experti pe drumuri parasite, ocolitoare, prin sate, doar pentru a evita drumul national supraaglomerat, acolo unde se pot petrece peste doua sau trei ore bara la bara.

Istoria A2

Autostrada care urmeaza sa lege Constanta de Bucuresti a fost începuta în anul 1987. Primul tronson de 18 kilometri, dintre Fetesti si Cernavoda, a fost inaugurat de Nicolae Ceausescu.

Dupa 1989, lucrarile au continuat cu întreruperi. În 1993 proiectul a fost oprit datorita lipsei resurselor financiare, pentru a fi continuata dupa 1998.

În 2004 au fost deschise traficului doua noi tronsoane: Bucuresti–Fundulea si Fundulea–Drajna Noua (aproximativ 106 km).

197 de kilometri va avea A2 La un moment dat

La sfârsitul lunii iunie 2006, autostrada a fost data în folosinta si pe tronsonul Drajna - Fetesti, însa numai pe doua dintre cele patru benzi de circulatie, pentru ca celalalt sens sa fie terminat în anul urmator. În 2006 s-a reusit finalizarea tronsonului Bucuresti-Cernavoda.

În 2011 s-a inaugurat portiunea de 20 de kilometri dintre Murfatlar si soseaua de centura a Constantei. În toamna lui 2011, 166 km din autostrada sunt complet operationali.

Distanta totala între Bucuresti si Constanta pe Autostrada A2 va fi de aproximativ 197 km, adica o ora si jumatate de mers cu 130km/h.

Dupa 25 de ani. Multi au murit fara sa vada asta, copiii din anii '70-'80 acum sunt adulti de-a binelea. Asa se misca lucrurile în România.

Multi vor mai muri pâna sa iasa din tara civilizat spre Vest, de acum înainte. Probabil înca 25 de ani.



25 de ani pentru o autostrada: Finalizarea A2, din nou amanata