Pilotul polonez Robert Kubica a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans la volanul prototipului cu numărul 83, un model Ferrari 499P, sub egida echipei AF Corse, alături de colegii săi Yifei Ye și Phil Hanson. De-a lungul celor 24 de ore au fost acoperite 387 de tururi.
Kubica, alături de Ye (China) și Hanson (Marea Britanie), s-a impus după 387 de tururi, la capătul unei curse maraton, cu un avans de doar 14,084 secunde față de Porsche-ul Penske #6, un model care a fost exclus din calificări și care a pornit din spatele plutonului la clasa regină Hypercar.
Aceasta a adus Ferrari la a treia victorie consecutivă la Le Mans, obținută de trei echipe diferite folosind diferite automobile.
Fost pilot în Formula 1, Kubica a intrat în istorie ca primul pilot polonez care câștigă cursa le Mans și Ye ca primul chinez învingător.
Pentru Kubica aceasta este prima victorie absolută la Le Mans, încununare a unei reveniri extraordinare după accidentul grav din 2011 la un raliu local în Italia, când a fost aproape să-și piardă un braț.
Podiumul la clasa Hypercar a fost completat de echipajul Ferrari de uzină cu numărul 51 pilotat de Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi și James Calado.
"Am reușit în cele din urmă să câștig și în Hypercar", a spus Kubica despre a cincea sa încercare la Le Mans, primele trei la categoria LMP2, pentru a deveni primul câștigător din Polonia la Le Mans în cursa care a avut prima ediție în 1923.
"O treabă grozavă din partea tuturor... Nu a fost una ușoară, dar am meritat-o. Am fost rapizi, doar câteva greșeli pe care nu le-am putut evita, dar asta este Le Mans.
"Fericit pentru Ferrari: trei ani la rând cu trei echipaje diferite, mașini diferite. Felicitări lor, este uimitor”, a mai spus Kubica.
Ye, care s-a alăturat lui Hanson pentru a merge cu mașina la boxe, a spus că victoria a fost un vis devenit realitate.
"Trebuie să mă ciupesc, încă visez", a spus el.
AF Corse este prima echipă de client care câștigă Le Mans de când ADT Champion Racing a triumfat cu un Audi R8 în 2005, oferindu-i danezului Tom Kristensen a șaptea victorie. Danezul avea să câștige de nouă ori în total (record).
Triumful lui Kubica a venit în același weekend cu Marele Premiu al Canadei de pe Circuitul Gilles Villeneuve, scena singurei sale victorii în Formula 1 cu BMW Sauber în 2008, după un accident uriaș pe aceeași pistă în 2007.
BMW-ul condus de italianul Valentino Rossi a trebuit să se retragă în categoria LMGT3 în timpul nopții pe când se afla la conducere
Cursa din acest an a avut la start 62 de mașini împărțite de 186 de piloți din 34 de țări și a fost a patra etapă a Campionatului Mondial de Anduranță (WEC).
Organizatorii estimează prezența totală de weekend la peste 300.000 de spectatori.
Printre cei 186 s-a aflat și românul Răzvan Umbrărescu, pilot la LMGT3 la volanul unui Lexus. Acest model s-a clasat pe cinci la clasă și pe locul 38 la general.