Raliul Monte-Carlo (16-18 ianuarie) deschide practic sezonul 2014 in sporturile cu motor, iar la startul acestui nou Campionat Mondial se vor alinia nu mai putin de patru constructori. Hyundai vine in 2014 cu modelul i20 sa lupte pentru suprematie cu Volkswagen, Citroen si Ford.
Nemtii de la Volkswagen au impresionat in 2013 si au obtinut ambele titluri mondiale chiar la debut. In anul retragerii lui Sebastien Loeb din programul complet alaturi de Citroen, cei de la Volkswagen au cucerit titlul pilotilor prin Sebastien Ogier, considerat de multi urmasul lui Loeb, si implicit pe cel al constructorilor. Anul 2014 va fi pentru constructorul german unul al confirmarii.
Piloti Volkswagen: Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreas Mikkelsen
Citroen a pierdut in 2013 suprematia in fata Volkswagen si, poate mai important decat atat, a trebuit sa se obisnuiasca fara Loeb. Alsacianul a adus doua victorii, iar spaniolul Dani Sordo a obtinut-o pe a treia, dar cu toate acestea a fost un an complicat pentru constructorul francez. In continuare Citroen merge pe modelul DS3 si pe o linie noua de piloti si un program redus la doar doua masini de uzina. O a treia isi va face aparitia in anumite raliuri. Limitarea participarii in WRC vine ca urmare a intrarii Citroen in Campionatul Mondial de Turisme (WTCC).
Piloti Citroen: Mads Ostberg si Kris Meeke.
Ford continua in 2014 sa concureze sub steagul celor de la M-Sport cu modelul Fiesta RS WRC. Dupa doua sezoane mai degraba modeste la volanul Citroen DS3, finlandezul Mikko Hirvonen revine la prima dragoste si va concura din nou pentru culorile Ford. Un punct de atractie pentru sezonul 2014 va fi, fara doar si poate, polonezul Robert Kubica. Acesta va face sezon complet pe un model Fiesta de uzina preparat insa de o echipa privata sponsorizata de un grup petrolier polonez.
Piloti Ford: Mikko Hirvonen, Elfyn Evans, Martin Prokop.
Hyundai revine in 2014 in Mondialul de raliuri cu ambitii mari si un model i20 despre care nu se stiu foarte multe la nivel de WRC. Constructorul sud-coreean tinteste cateva clasari pe podium in anul de debut si de aceea arunca in lupta doua echipaje de piloti experimentati. Hyundai a mai concurat in WRC cu modelul Accent intre 2000 si 2003.
Piloti Hyundai: Thierry Neuville (vicecampion mondial in 2013), Dani Sordo, Juho Hanninen si Chris Atkinson.
Sezonul WRC 2014 va avea un total de 13 etape cu treceri prin Monte-Carlo, Suedia, Mexic, Portugalia, Argentina, Sardinia, Polonia, Finlanda, Germania, Australia, Franta (Alsacia), Spania (Catalunia) si Marea Britanie (Tara Galilor).
Patru constructori de pneuri vor asigura anvelopele de competitie in 2014. Pirelli revine in WRC dupa trei ani si se alatura Michelin, DMACK si Hankook.