Raliul Sibiului, cea mai importanta etapa a Campionatului National si totodata parte din calendarul Campionatului European de Raliuri organizat sub egida FIA, a debutat, joi dimineata, cu proba de calificare pentru stabilirea ordinii la startul primei speciale de vineri.
Cehul Jan Kopecky de la Skoda a fost inregistrat cu cel mai bun timp in asa numitul “shakedown”, pentru a pastra denumirea oficiala, iar acesta a ales sa fie deschizator de drum in prima speciala a Raliului Sibiului.
Lider in clasamentul Campionatului European de Raliuri, Kopecky a acoperit traseul de 3.42 kilometri la volanul modelului sau Skoda Fabia Super 2000 in 3 minute, 11 secunde si 207 miimi.
Pilotul ceh l-a devansat pentru doar 56 de miimi pe francezul Brian Bouffier de la echipa Delta Rallt Peugeit 207 S2000.
Al treilea timp i-a apartinut veteranului francez Francois Delecour, campionul national en-titre al Romaniei. La volanul unui model Munaretto Sport 207, fostul pilot de WRC a fost mai lent cu jumatate de secunda fata de Kopecky.
Topul sase a fost completat de David Botka (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), japonezul Toshihiro Arai (Subaru Impreza R4 STI), un alt pilot cu state vechi in WRC, pentru ca Edwin Keleti (Mitsubishi Lancer) sa se claseze putin in fata lui Vali Porcisteanu.
La Raliul Sibiului participa nu mai putin de 69 de echipaje, iar suprafate de concurs este una mixta, compusa din macadam 80 % si restul asfalt.
Pilotii se vor intrece in 14 probe speciale care insumeaza 216.34 kilometri din totalul de 539.85 ai raliului, acesta fiind impartite in mod egal vineri si sambata.