Locul secund i-a revenit germanului
Nico Rosberg de la Williams-Toyota, acesta terminand cursa la 2.9
secunde in spatele lui Alonso, dupa ce a condus detasat timp de zece
tururi dupa ce brazilianul Felipe Massa a pierdut sefia.
Penalizarea
de 10 secunde cu oprire in standul echipei conduse de 'Old Papa'
Frank a facut ca Rosberg sa scape printre degete prima victorie in
Formula 1, tanarul pilot fiind penalizat impreuna cu Robert Kubica de
la BMW, dupa ce au intrat la prima realimentare in timp ce boxele nu
erau deschise.
Ultima treapta a podiumului cursei din
Singapore i-a revenit britanicului Lewis Hamilton care, dupa ce s-a
pastrat in urmarirea lui Massa in prima parte a cursei, a reusit o
evolutie curata, pastrandu-se in pozitiile fruntase fara a revendica
nicio secunda primul loc.
Cu cele sase puncte obtinute,
echipierul de la McLaren-Mercedes si-a marit avansul in ierarhia
pilotilor, profitand de clasarea modesta a lui Felipe Massa, cei doi
fiind despartiti de 7 puncte inaintea ultimelor trei curse ale
sezonului.
Plecat din pole position pentru a 14-a
oara in cariera, brazilianul Felipe Massa si-a aparat cu succes prima
pozitie la start, reusind apoi sa se distanteze constant pana la 4
secunde in fata lui Hamilton. Accidentul lui Nelsinho Piquet
(Renault) si turul 13 a buleversat ierarhia in fruntea cursei,
majoritatea echipelor schimband din mers strategia.
Dupa cinci
tururi petrecute in spatele Safety Car-ului, primii trei clasati au
efectuat prima oprire programata, dar mecanicii echipei Ferrari au
comis o noua eroare care l-a costat pe brazilian prima pozitie si
poate victoria intr-un Grand Prix controlat pana atunci cu
autoritate.
Massa a plecat mai devreme din stand lovind un
mecanic si cu furtunul de alimentare cuplat la monopost. Dupa cateva
minute bune de asteptare, Massa a reluat in cele din urma cursa, dar
nu a mai reusit sa revina din subsolul clasamentului, terminand pe un
modest loc 13.
La conducerea cursei a urmat Nico Rosberg si
apoi Jarno Trulli, dupa ce echipierul de la Williams-Toyota a
suportat o penalizare cu trecere si oprire prin standuri. Italianul
de la Toyota a ramas ultimul pilot fara oprire programata, dar a
cedat sefia cu 28 de tururi inaintea finalului, cand Fernando Alonso
a urcat la conducere.
Spaniolul de doua ori campion mondial a
reusit sa gestioneze foarte bine ultima parte a cursei, trecand cu
bine de ultima realimentare si neutralizarea aparuta cu zece tururi
inainte de final, atunci cand Adrian Sutil de la Force India a
percutat zidul de protectie.
In urma succesului din Singapore,
Alonso a urcat pe locul sapte in clasamentul pilotilor, cu un total
de 38 de puncte, in timp ce pe prima pozitie se mentine Lewis
Hamilton, cu 84 de puncte. Fara niciun punct, dupa ce Kimi Raikkonen
a abandonat cu trei tururi inainte de final si Felipe Massa a
terminat in coada plutonului, echipa Ferrari a pierdut prima pozitie
la constructori in fata rivalilor de la McLaren-Mercedes, diferenta
dupa 15 runde fiind de doar un singur punct, 135 la 134 in favoarea
anglo-germanilor.
Onlinesport: Dumitru Stircu