Formula 1

Victorie spectaculoasa pentru Alonso in nocturna

Dublul campion mondial Fernando Alonso si-a aratat inca o data clasa, castigand de o maniera entuziasmanta Marele Premiu din Singapore, prima cursa din istoria Formulei 1 desfasurata in nocturna.
Spaniolul de la Renault i-a devansat pe Nico Rosberg (Williams) si Lewis Hamilton (McLaren) dupa ce a pornit in cursa din a 15-a pozitie a grilei de start.

Revenit la echipa franceza condusa de Flavio Briatore, pilotul iberic si-a trecut in cont prima victorie a sezonului si a 21-a din cariera, la capatul unui Mare Premiu foarte animat si presarat cu numeroase rasturnari spectaculoase de situatie.

Campion mondial in 2005 si 2006 alaturi de Renault, Fernando Alonso nu a mai castigat un Grand Prix din 9 septembrie 2007, cand s-a impus in Marele Premiu al Italiei de la Monza, pilotand un monopost McLaren-Mercedes.

Locul secund i-a revenit germanului Nico Rosberg de la Williams-Toyota, acesta terminand cursa la 2.9 secunde in spatele lui Alonso, dupa ce a condus detasat timp de zece tururi dupa ce brazilianul Felipe Massa a pierdut sefia.

Penalizarea de 10 secunde cu oprire in standul echipei conduse de 'Old Papa' Frank a facut ca Rosberg sa scape printre degete prima victorie in Formula 1, tanarul pilot fiind penalizat impreuna cu Robert Kubica de la BMW, dupa ce au intrat la prima realimentare in timp ce boxele nu erau deschise.

Ultima treapta a podiumului cursei din Singapore i-a revenit britanicului Lewis Hamilton care, dupa ce s-a pastrat in urmarirea lui Massa in prima parte a cursei, a reusit o evolutie curata, pastrandu-se in pozitiile fruntase fara a revendica nicio secunda primul loc.

Cu cele sase puncte obtinute, echipierul de la McLaren-Mercedes si-a marit avansul in ierarhia pilotilor, profitand de clasarea modesta a lui Felipe Massa, cei doi fiind despartiti de 7 puncte inaintea ultimelor trei curse ale sezonului.

Plecat din pole position pentru a 14-a oara in cariera, brazilianul Felipe Massa si-a aparat cu succes prima pozitie la start, reusind apoi sa se distanteze constant pana la 4 secunde in fata lui Hamilton. Accidentul lui Nelsinho Piquet (Renault) si turul 13 a buleversat ierarhia in fruntea cursei, majoritatea echipelor schimband din mers strategia.

Dupa cinci tururi petrecute in spatele Safety Car-ului, primii trei clasati au efectuat prima oprire programata, dar mecanicii echipei Ferrari au comis o noua eroare care l-a costat pe brazilian prima pozitie si poate victoria intr-un Grand Prix controlat pana atunci cu autoritate.

Massa a plecat mai devreme din stand lovind un mecanic si cu furtunul de alimentare cuplat la monopost. Dupa cateva minute bune de asteptare, Massa a reluat in cele din urma cursa, dar nu a mai reusit sa revina din subsolul clasamentului, terminand pe un modest loc 13.

La conducerea cursei a urmat Nico Rosberg si apoi Jarno Trulli, dupa ce echipierul de la Williams-Toyota a suportat o penalizare cu trecere si oprire prin standuri. Italianul de la Toyota a ramas ultimul pilot fara oprire programata, dar a cedat sefia cu 28 de tururi inaintea finalului, cand Fernando Alonso a urcat la conducere.

Spaniolul de doua ori campion mondial a reusit sa gestioneze foarte bine ultima parte a cursei, trecand cu bine de ultima realimentare si neutralizarea aparuta cu zece tururi inainte de final, atunci cand Adrian Sutil de la Force India a percutat zidul de protectie.

In urma succesului din Singapore, Alonso a urcat pe locul sapte in clasamentul pilotilor, cu un total de 38 de puncte, in timp ce pe prima pozitie se mentine Lewis Hamilton, cu 84 de puncte. Fara niciun punct, dupa ce Kimi Raikkonen a abandonat cu trei tururi inainte de final si Felipe Massa a terminat in coada plutonului, echipa Ferrari a pierdut prima pozitie la constructori in fata rivalilor de la McLaren-Mercedes, diferenta dupa 15 runde fiind de doar un singur punct, 135 la 134 in favoarea anglo-germanilor.

Onlinesport: Dumitru Stircu



Victorie spectaculoasa pentru Alonso in nocturna