Britanicul Lando Norris a transformat plecarea din pole position în prima victorie a carierei pe legendarul circuit stradal din Monte-Carlo, în Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco.
Lando Norris a rezistat pe final asaltului venit din partea lui Charles Leclerc și a bifat a șasea victorie din carieră în Formula 1. Pentru Norris este al doilea succes din 2025, echipierul de la McLaren impunându-se de asemenea în Australia.
Cel mai rapid în toate sesiunile de antrenamente libere, dar învins de Norris în calificări, Leclerc a trebuit să se consoleze cu locul secund, după ce în 2024 câștiga cu Ferrari la Monte-Carlo. Chiar și așa, pentru Leclerc este cel mai bun rezultat din 2025.
”Noi am pierdut această cursă încă de ieri, în calificări. Norris merită victoria, dar este oricum un rezultat la care nu ne-am fi așteptat la începutul weekend-ului”, a spus Charles Leclerc.
”Mă simt extraordinar. Este o cursă foarte lungă. N-am putut să forțăm pentru o perioadă lungă, cu Max în față și Charles în spate. Nu contează cum câștigi până la urmă”, a explicat și Norris la final.
Podiumul a fost completat de Oscar Piastri, al doilea echipier de la McLaren.
Pentru McLaren este a 16-a victorie la Monte-Carlo și prima din 2008, când se impunea Lewis Hamilton. Ultima oară când un McLaren a câștigat cu plecare din pole position a fost în 2007, Fernando Alonso având această onoare.
Campionul mondial Max Verstappen a condus cursa între turul 51 și turul 78, ultimul, când forțat de litera regulamentului a intrat la boxe pentru al doilea pit stop obligatoriu. Olandezul de la Red Bull a încheiat pe locul patru.
Norris a pornit primul din grilă și s-a menținut la conducere după un start curat. Primul incident l-a avut în prim plan pe brazilianul Gabriel Bortoleto de la Sauber, acesta intrând în bariere după ce fusese depășit de Andrea Kimi Antonelli la intrarea în tunel.
Organizatorii au dispus doar un Safety Car Virtual, cursa fiind reluată în turul 4 din cele 78 programate. A urmată după alte cinci tururi un incident care l-a avut în prim plan pe francezul Pierre Gasly. Acesta a ratat perioada de frânare la coborârea din tunel și l-a lovit în spate pe Yuki Tsunoda. Japonezul de la Red Bull nu s-a putut abține și a întrebat prin radio: ”E idiot?”.
Pentru două tururi a trecut pe la conducere și Leclerc, în timp ce Verstappen a condus cursa în două rânduri, cumulând un total de 32 de tururi.
Cel mai rapid tur în cursă a fost stabilit de Norris – 1:13.221, mai lent cu trei zecimi decât recordul circuitului în regim de cursă și care îi aparține lui Hamilton din 2021.
De șapte ori campion mondial, Lewis Hamilton a încheiat pe locul cinci, după ce a plecat al șaptelea ca urmare a unei penalizări de trei locuri.
Rezultate cursă Monte-Carlo
1 | Lando Norris | GBR | McLaren | 78 tururi |
2 | Charles Leclerc | MON | Ferrari | +3.131s |
3 | Oscar Piastri | AUS | McLaren | +3.658s |
4 | Max Verstappen | NED | Red Bull Racing | +20.572s |
5 | Lewis Hamilton | GBR | Ferrari | +51.387s |
6 | Isack Hadjar | FRA | Racing Bull | +1 tur |
7 | Esteban Ocon | FRA | Haas | +1 tur |
8 | Liam Lawson | NZL | Racing Bulls | +1 tur |
9 | Alex Albon | THA | Williams | +2 tur |
10 | Carlos Sainz | ESP | Williams | +2 tururi |
11 | George Russell | GBR | Mercedes | +2 tururi |
12 | Oliver Bearman | GBR | Haas | +2 tururi |
13 | Franco Colapinto | ARG | Alpine | +2 tururi |
14 | Gabriel Bortoleto | BRA | Kick Sauber | +2 tururi |
15 | Lance Stroll | CAN | Aston Martin | +2 tururi |
16 | Nico Hulkenberg | GER | Kick Sauber | +2 tururi |
17 | Yuki Tsunoda | JPN | Red Bull | +2 tururi |
18 | Kimi Antonelli | ITA | Mercedes | +2 tururi |
DNF | Fernando Alonso | ESP | Aston Martin | |
DNF | Pierre Gasly | FRA | Alpine |