Max Verstappen a terminat pe locul cincila Marele Premiu al Ungariei, într-o duminică în care McLaren a fost din nou cea mai rapidă mașină. Totul mergea spre un loc trei pentru actualul campion, dar în cele din urmă olandezul, în încercarea de a-l depăși pe Lewis Hamilton, a avut un accident care l-a făcut să piardă controlul mașinii și să termine pe poziția a cincea.
Victorie pentru Piastri în Ungaria în urma ordinelor de echipă
De la începutul cursei din Ungaria, pilotul Red Bull nu a părut confortabil și a exprimat acest lucru în mai multe rânduri la radio pe tot parcursul cursei de la Hungaroring. A fost văzut foarte supărat vorbind cu echipa sa ca urmare a problemelor cu mașina lui și a intervențiilor FIA. Foarte nervos, în mod constant, până la finalul în care și-a trimis criticii departe: "Puteți să mergeți cu toții în iad. În Austria mi-au dat o grămadă de rahat spunând că m-am mișcat la frânare, bla, bla, bla".
Durerile de cap pentru olandez au început imediat ce s-a dat startul. În timp ce Oscar Piastri a luat conducerea depășindu-l pe Lando Norris, Max și-a căutat oportunitatea și a ajuns să-l depășească pe Lando, dar pe exteriorul pistei. Acest lucru l-a determinat pe pilotul Red Bull să fie nevoit să revină pe poziția sa dacă nu dorea să fie sancționat, așa cum l-a avertizat echipa sa.
"Atunci pot spune celor de la FIA că așa vom concura de acum înainte. Pur și simplu scoatem oamenii de pe pistă ", a răspuns Verstappen când a primit mesajul că trebuie să-l lase pe englez să treacă. Aceasta a fost prima dintre ciocnirile pe care echipa Red Bull le-a avut la radio în cursă, dar nu a fost nicidecum ultima.
După ce a trimis acest mesaj comisarilor, următorul mesaj urma să fie împotriva propriei sale echipe. „Este impresionant cum ne-am lăsat depășiți după ieșirea de la boxe și pur și simplu să ne stricăm cursa ”, a spus Campionul Mondial la radio, disperat de ceea ce a văzut pe pistă.
Principala critică pe care Supermax a repetat-o în mai multe rânduri la adresa echipei sale a fost referitoare la strategia adoptată de echipa de băuturi energizante. "Mi-ai dat această strategie proastă, nu? Încerc să înțeleg ceea ce lipsește ", a răspuns olandezul echipei sale, în timp ce se afla departe de McLaren. La finalul cursei, triplul campion mondial a confirmat că ritmul mașinii sale nu a fost suficient pentru a face față celor doi piloți de la McLaren.
„Poate că echipa, în acel moment, nu și-a dat seama ce a greșit sau poate nu a văzut că a fost atât de grav ”, a comentat Max când a fost întrebat despre conversațiile lor radio de la sfârșitul cursei. Chiar și așa, a sublinat că la cât de repede mergeau McLaren-urile nu s-ar fi schimbat prea mult lucrurile, dar chiar și a așa a promis că va trebui să discute cu echipa sa pentru a înțelege ce s-a întâmplat.
VERSTAPPEN HAMILTON
— Formula 1 (@F1) July 21, 2024
A big hit which sent the Red Bull flying and ultimately ended the fight for P3 #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/I7K2Nu5sgG
Incidentul cu Lewis Hamilton
În timp ce Verstappen vâna locul al treilea pe care se afla Mercedesul lui Lewis Hamilton, în cursa condusă de cele două mașini McLaren, olandezul s-a lansat în depășirea englezului. Dar Supermax și Hamilton au ajuns să se atingă, iar mașina echipei austriece a ieșit cu toate cele patru roți pe lângă pistă după ce s-a desprins de la sol. Verstappen a reușit să nu lovească peretele de protecție și a terminat cursa, dar pe locul cinci, ceea ce nu l-a lăsat cu un sentiment bun.
După contactul dintre cei doi, Max nu a ezitat să vorbească la radio cu echipa sa și să informeze că englezul s-a deplasat în curbă și această manevră i-a provocat ieșirea. Răspunsul pe care l-a primit pe radio nu a fost cel așteptat: „Nu mă voi bate pe radio cu celelalte echipe, Max. Îi lăsăm pe stewarzi să-și facă treaba. E copilăresc pe radio, copilăros ” . În cele din urmă, ambii piloți au fost chemați după cursă să descrie despre cele întâmplate.
La sfârșitul cursei, Max a comentat incidentul: „ Hamilton m-a sugrumat la dreapta și a trebuit să merg la dreapta pentru a evita coliziunea pentru că l-am văzut întorcându-se la dreapta și de aceea am blocat”.
O situație complicată, încă una în cariera Red Bull, la care au ajuns din cauza unei strategii proaste a echipei. "Ne-am pus in acea pozitie din cauza strategiei pe care am ales-o, nu a fost perfectă".
Triplul campion mondial a trecut printr-un weekend dificil în care a fost depășit de McLaren și în care a avut multe ciocniri cu FIA și cu strategiile adoptate de echipa sa. "Astăzi a fost o zi foarte grea ", a comentat olandezul care a avut o zi pe care va dori să o uite repede.