Max Verstappen a obținut victoria în Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, cursă desfășurată duminică dimineața pe circuitul de la Suzuka, un traseu de 5.7 kilometri unde olandezul de la Red Bull a bifat a patra victorie consecutivă.
Lando Norris și Oscar Piastri, ambii de la McLaren, au completat podiumul, în timp ce debutantul italian Andrea Antonelli a bifat o premieră, devenind cel mai tânăr pilot din istorie care a condus un Grand Prix de Formula 1. Acesta a stabilit și cel mai rapid tur în cursă.
La prima cursă pentru Red Bull, japonezul Yuki Tsunoda a încheiat în afara punctelor.
Marele Premiu al Japoniei, a treia cursă din sezon, n-a avut niciun abandon, toți cei 20 de piloți ajungând la finalul celor 53 de tururi programate.
Startul cursei Verstappen pornit defensiv din grilă, reușind să-și apere prima poziție în fața celor doi echipieri de la McLaren. De altfel, primii zece pe grilă au menținut pozițiile la start, prima schimbare avându-l în prim plan pe Alonso, avansat un loc până pe 11. Toți piloții din primii zece la start au pornit cu pneuri de compoziție medie, cu excepția lui Hamilton, septuplul campion mondial având opțiunea pneurilor hard.
Din grupul de frunte primul pilot intrat la boxe pentru schimbul de pneuri a fost Russell. Pilotul de la Mercedes a trecut pe medii și a alunecat opt locuri până pe 13. Între timp diferența dintre primii doi, Verstappen și Norris, se menține la o secundă și jumătate. McLaren a mutat cu Piastri primul trecut pe la boxe, australianul revenind pe locul 9. Turul 22 a adus intrarea simultană a primilor doi, la ieșirea pe circuit Norris fiind scos în afara suprafeței asfaltice de Verstappen. “S-a scos singur pe iarbă”, a transmis imediat olandezul prin radio.
Antonelli la conducere în premieră
Debutantul Antonelli de la Mercedes a ajuns la conducerea cursei în turul 23/53, cu un avans de peste 3 secunde în fața lui Hamilton. Veteranul de la Ferrari a schimbat în turul 31 și a revenit pe locul 7, cu mențiunea că acesta a trecut de pe hard pe medium.
Din turul 32/53 ordinea la vârful cursei a fost refăcută, cu Verstappen lider, urmat de Norris la puțin peste o secundă, apoi Piastri, Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton și Hadjar.
Antonelli a devenit astfel cel mai tânăr pilot care a condus o cursă de F1 în istorie.
Pentru ultima parte a cursei doi dintre piloții aflați în partea a doua a ierarhiei au ales sa mizeze pe varianta soft de pneu. E vorba de Sainz și Lawson, locurile 16-17.
Liderul Verstappen n-a reușit să-i desprindă pe cei doi rivali de la McLaren, diferența fiind de doar o secundă și jumătate cu 14 tururi rămase. Suspansul s-a menținut până la final, senzația generală fiind aceea că Piastri avea mai mult potențial pentru a-l apropia pe Verstappen și că Norris mai degrabă i-a ținut spatele lui Max.
Ordinea finală:
1 | Max Verstappen | NED | Red Bull | 53 tururi |
2 | Lando Norris | GBR | McLaren | +1.423s |
3 | Oscar Piastri | AUS | McLaren | +2.129s |
4 | Charles Leclerc | MON | Ferrari | +16.097s |
5 | George Russell | GBR | Mercedes | +17.362s |
6 | Kimi Antonelli | ITA | Mercedes | +18.671s |
7 | Lewis Hamilton | GBR | Ferrari | +29.182s |
8 | Isack Hadjar | FRA | Racing Bulls | +37.134s |
9 | Alex Albon | THA | Williams | +40.367s |
10 | Oliver Bearman | GBR | Haas | +54.529s |
11 | Fernando Alonso | ESP | Aston Martin | +57.333s |
12 | Yuki Tsunoda | JPN | Red Bull | +58.401s |
13 | Pierre Gasly | FRA | Alpine | +62.122s |
14 | Carlos Sainz | ESP | Williams | +74.129s |
15 | Jack Doohan | AUS | Alpine | +81.314s |
16 | Nico Hulkenberg | GER | Kick Sauber | +81.957s |
17 | Liam Lawson | NZL | Racing Bulls | +82.734s |
18 | Esteban Ocon | FRA | Haas | +83.438s |
19 | Gabriel Bortoleto | BRA | Kick Sauber | +83.897s |
20 | Lance Stroll | CAN | Aston Martin | + 1 tur |