Formula 1

Strategie: Cum a reușit Vestappen să câștige în Ungaria și cum a evitat capcana în care a căzut Ferrari

Inginerul principal de strategie de la Red Bull, Hannah Schmitz, a dat din casă și a dezvăluit modul în care echipa l-a ajutat pe Max Verstappen să câștige Marele Premiu al Ungariei, deși a plecat de pe locul 10 al grilei de start.  El a numit-o drept „una dintre cele mai bune ale sezonului” și a considerat că evitarea pneurilor dure a fost vitală. În același timp, șeful Ferrari F1, Mattia Binotto, consideră că Leclerc nu a pierdut cursa din cauza folosirii cauciucurilor hard.

Super Max și Sergio Perez au plecat de pe locurile 10 și respectiv 11. Schmitz  a declarat pentru Sky Sports, citat de F1.com, că intrarea în cursă pe pneuri soft nu a fost planul inițial.

„Una dintre strategiile poate mai clasice ar fi fost să pornim cu anvelope dure și să mergem cât mai mult, pentru ca alții porniți pe medii sau softuri să intre la boxe mai repede, iar noi să recuperăm timpul. Mai ales că în Ungaria depășirile sunt dificile, acesta era inițial planul nostru”, a dezvăluit Schmitz.

„Am vorbit mult înainte de cursă despre posibilele condiții meteo. Dacă ar fi fost umezeală și rece am intuit că am putea considera anvelopele soft ca alternativă, pentru că s-ar fi putut comporta mai bine în acele condiții. În plus, piloții se plânseseră că aderența pe traseu era slabă chiar și pe soft. Așadar, cum ar fi fost cu harduri?”.

Schmitz a adăugat: „Inginerii de curse au spus că „nu credem că cele dure sunt o idee bună”, am avut cu toții o discuție lungă despre asta și cu Christian (n.r. Horner) și am decis să trecem la anvelopele moi. A fost și puțină ploaie în aer, așa că într-adevăr era mai bună anvelopa pentru acea condiție.”

Așa cum se vede în graficul de mai sus, dintre piloții importanți din cursă, doar Russell și cei de la Red Bull au optat pentru soft la start. Restul au fost pe medii. Iar Russell a luat și el podium.

Deși au început cursa cu anvelopele soft, Schmitz a dezvăluit că Verstappen și Perez au fost aproape să înceapă cu cele dure, adică să comită greșeala Ferrari de la schimbul 2 al lui Leclerc.

„Preocuparea noastră a fost dacă am putea avansa în cursă pornind cu pneuri moi, dacă ar merita acest risc. Am observat că a meritat, ambii piloți au făcut progrese mari.”

Victoria din Ungaria a fost cea de-a noua victorie a sezonului Red Bull, Verstappen având doar el opt victorii. „A fost una dintre cele mai bune victorii ale sezonului”, a mai spus Schmitz. „Pornind de pe P10 în Ungaria nu a fost ceva la care ne așteptam. Mă gândeam că poate am putea urca pe podium, P3, P4, așa arătau cele mai bune scenarii din simulări.”

Decizia de a intra pe pneuri soft, iar apoi  a folosi două seturi medii a adus victoria pentru Vestappen.

La Ferrari, Leclerc a pornit de pe 2 și a încheiat pe 6. La un moment dat s-a aflat pe locul 1, dar din cauza problemelor de aderență l-a pierdut. Ferrari a decis la al doilea schimb să opteze pentru pneuri dure, adică exact eroarea pe care Red Bull a reușit să o evite încă din start.

Leclerc a fost depășit în Ungaria de două ori de Vestappen. Fiind pe locul 1, monegascul a fost depășit la scurt timp după ce a intrat pe pneuri dure. Apoi, Super Max a derapat din postura de lider și a cedat locul 1 din nou către Leclerc, însă grație aderenței mai bune a trecut din nou de el și nu a mai cedat victoria.



Strategie: Cum a reușit Vestappen să câștige în Ungaria și cum a evitat capcana în care a căzut Ferrari