Formula 1

Principalele modificari din Formula 1 in noul sezon

Sursă foto: twitter.com

Australia gazduieste la finalul acestei saptamani prima cursa a noului sezon de Formula 1, unul care vine cu o serie de modificari pe care le vom trece in revista mai jos.

Dispozitivul Halo

Primul si cel mai vizibil dintre elementele de noutate este reprezentat de Halo, dispozitivul atat de controversat care este montat din acest sezon pe monoposturi cu rolul de a proteja capul pilotului in caz de accident.

Chiar daca din punct de vedere estetic parerea unanima este ca Halo trage in jos monopostul cand vine vorba de aspect, Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a considerat securitatea prioritatea de grad zero si a impus obligativitatea acestui dispozitiv.

Ramane de vazut care vor fi reactiile pilotilor dupa prima cursa a sezonului cu acest Halo, sistem care afecteaza intr-o oarecare masura vizibilitatea pilotului, perturba fluxul aerodinamic al masinii si centrul acesteia de greutate.

Din cauza dispozitivului Halo organizatorii cursei de la Melbourne au schimbat pozitia semafoarelor de start din pozitia clasica centrala pe partea stanga a pistei pentru a putea fi vazute mai bine de pilotii aflati pe grila.

Greutatea

Montarea dispozitivului Halo de protectie a capului pilotului a dus la cresterea masei totale a monopostului de Formula 1 cu 5 kilograme, aceasta ajungand sa cantareasca 733 de kilograme cu tot cu pilot.

Motoarele

O alta schimbare majora impusa din 2018 priveste limitarea numarului propulsoarelor la trei pe sezon, dupa ce pana in 2017 fiecare pilot avea la dispozitie patru motoare noi de-a lungul unui sezon. Aceasta schimbare de regulament a obligat motoristii prezenti in Marele Circ sa-si concentreze eforturile in perioada de iarna pentru cresterea fiabilitatii propulsoarelor.

Pneurile

Fabricantul italian Pirelli aduce in 2018 doua tipuri noi de pneuri pentru Formula 1: modelul hyperaderent si modelul super dur. Astfel, in acest sezon vor exista nu mai putin de noua compozitii diferite de pneuri, sapte dintre acestea fiind slick-uri, de la hyperaderente la super dure, intermediare si de ploaie. Cu toate acestea, trebuie retinut ca la fiecare Mare Premiu vor fi alese dinainte doar trei compozitii de pneu in functie de configuratia si caracteristicile fiecarui circuit in parte.

Penalitati

Reducerea numarului de motoare folosite a dus la necesitatea schimbarii regulamentului in ceea ce priveste sistemul de penalizari, acesta fiind mult simplificat pentru 2018. Astfel, daca un pilot depaseste limita de motoare admisa acesta va fi penalizat cu zece locuri pe grila de start. La urmatoare depasire a limitei va fi penalizat cu alte cinci locuri, la a doua depasire cu zece locuri, pentru ca de la 15 locuri penalizare acesta sa fie retrogradat direct in coada grilei.

Calendarul

Sezonul 2018 al Formulei 1 va avea un numar de 21 de curse, cu una in plus fata de anul precedent. Doua Mari Premii de traditie revin in calendar, Franta pe circuitul Le Castellet in 24 iunie si Germania la Hockenheim pe 22 iulie. A disparut din calendar Malaezia.

De asemenea, o modificare importanta impusa de noua conducere a competitiei vizeaza orele de start pentru Europa. S-a renuntat la traditionala ora 14:00 (n.r. - 15:00 in Romania) pentru ora 16:10, exceptie facand cursa din Franta programata de la ora 17:10 din cauza Cupei Mondiale de fotbal.



Principalele modificari din Formula 1 in noul sezon