Cei doi piloti care lupta pentru titlul mondial in Formula 1 au avut parte de sentimente diferite in calificarile Marelui Premiu al Germaniei de la Hockenheim.
Sebastian Vettel a fost cel mai rapid pilot in calificari si l-a devansat pe Valtteri Bottas cu doua zecimi pentru pole position.
De cealalta parte, Lewis Hamilton a fost tradat de monopostul Mercedes si a oferit imaginea calificarilor, dupa ce s-a dat jos de la volan si a inceput sa-si impinga de unul singur monopostul spre linia boxelor. In cele din urma Hamilton a renuntat si s-a resemnat ca va porni din partea inferioara a grilei, mai precis de pe 13 daca nu vor exista piloti cu penalizari pentru schimbul de motor sau cutie.
Hamilton terminase cu al cincilea timp dupa Q1, moment in care la finalul secventei inaugurale de calificare monopostul Mercedes a pierdut presiunea hidraulica.
Nimic de facut pentru campionul mondial, care a privit cu Kimi Raikkonen de la Ferrari termina cu cel mai bun timp.
A doua secventa a calificarilor a fost marcata de steagul rosu provocat de Marcus Ericsson de la Sauber, care a iesit in decor in virajul 13. Cel mai bun timp i-a apartinut lui Bottas, care i-a devansat pe Verstappen, Raikkonen si Vettel.
Raikkonen a stabilit primul timp de referinta in secventa decisiva, fiind imediat depasit de Bottas, inainte ca Vettel sa se instaleze pe prima pozitie, cu 1:11.212, un timp care i-a adus al 55-lea pole position din cariera si primul la Hockenheim dupa opt ani.
1 | 1:12.538 | 1:12.505 | 1:11.212 | |
2 | 1:12.962 | 1:12.152 | 1:11.416 | |
3 | 1:12.505 | 1:12.336 | 1:11.547 | |
4 | 1:13.127 | 1:12.188 | 1:11.822 | |
5 | 1:13.105 | 1:12.523 | 1:12.200 | |
6 | 1:12.986 | 1:12.722 | 1:12.544 | |
7 | 1:13.479 | 1:12.946 | 1:12.560 | |
8 | 1:13.324 | 1:13.032 | 1:12.692 | |
9 | 1:13.077 | 1:12.995 | 1:12.717 | |
10 | 1:13.427 | 1:13.072 | 1:12.774 | |
11 | 1:13.614 | 1:13.657 | ||
12 | 1:13.708 | 1:13.702 | ||
13 | 1:13.562 | 1:13.736 | ||
14 | 1:13.012 | |||
15 | 1:13.318 | |||
16 | 1:13.720 | |||
17 | 1:13.749 | |||
18 | 1:14.045 | |||
19 | 1:14.206 | |||
20 | 1:14.401 |