Formula 1

Hamilton castiga Marele Premiu al Chinei

Sursă foto: twitter.com/MercedesAMGF1

Traditia s-a respectat la Shanghai unde pentru a 9-a oara in 14 curse pilotul plecat in cursa din pole position a trecut primul linia de sosire la final. Lewis Hamilton de la Mercedes a valorificat pozitia fruntasa pe grila pentru a bifa primul succes in 2017. Podiumul a fost completat de Sebastian Vettel (Ferrari) si Max Verstappen (Red Bull), acesta din urma reusind un salt impresionant de 13 pozitii fata de start.

Alegerea pneurilor la start s-a dovedit o adevarata loterie si, cu exceptia lui Sainz iesit pe supersofturi, toti ceilalti piloti au optat pentru gumele intermediare.

Startul a fost unul curat, fara incidente, cu Hamilton care si-a aparat pozitia fruntasa in fata unui Vettel care a ales o pozitionare cel putin curioasa pe grila, usor in lateral stanga. 

Pilotii Red Bull au profitat din plin de conditiile meteo si au realizat urcari importante. Ricciardo l-a depasit pe Raikkonen la start, in timp ce Verstappen, al 16-lea pe grila, a facut un salt de 14 pozitii pana in pozitia secunde.

Citește și... Asa am trait Formula 1, Marele Premiu al Chinei

Primul moment important nu a intarziat sa apara, iesirea in decor a canadianului Lance Stroll de la Williams, pilot lovit din spate de Sergio Perez, a dus la neutralizarea virtuala a cursei. Vettel a schimbat strategia comparativ cu Hamilton, Ricciardo si Raikkonen, ceilalti piloti din frunte, si a schimbat pe softuri.

Neutralizare

Turul 5 din cele 56 programate a adus si intrarea masinii de siguranta in pista, dupa ce italianul Antonio Giovinazzi a comis-o din nou la fel ca si in calificari. Pilotul de la Sauber a pierdut aderenta la intrarea pe linia de start sosire si a lovit cu partea frontala zidul exterior.

Pilotii au profitat de momentul de neutralizare si au schimbat intermediarele de la start cu softuri sau super softuri. Aflat pe pozitia secunda, Bottas s-a rasucit pe pista chiar cand Safety Car-ul de pregatea sa paraseasca circuitul si a retrogradat pana in pozitia a 12-a.

La reluare, Hamilton a impus ritmul in frunte, urmat de cei doi de la Red Bull si monoposturile Ferrari. De retinut ca in primele 7 tururi au fost efectuate nu mai putin de 66 de schimbari de pneuri.

Verstappen n-a rezistat tentatiei si l-a depasit pe Ricciardo in virajul 6 lansandu-se in urmarirea liderului Hamilton, in timp ce Raikkonen si Vettel nu reuseau sa se impuna in fata australianului de la Red Bull aflat pe trei.

Vettel dezlantuit

In cele din urma, in acelasi viraj cu numarul 6 la capatul interminabilei linii drepte de la Shanghai, Vettel l-a atacat pe Raikkonen cu o manevra indrazneata la interior si urca pe patru.

Vettel a continuat asaltul si in cele din urma a ajuns in pozitia secunde, dupa ce i-a depasit, pe rand, pe Ricciardo si Verstappen, lansandu-se in urmarirea liderului. Cu 26 de tururi inaintea finalului diferenta dintre primii doi era de doar 10 secunde.

Liderul Hamilton a oprit pentru a doua schimbare a pneurilor in turul 37 si a revenit pe prima pozitie la 3.5 secunde in fata lui Raikkonen, pilot care profitase de pit stopul colegului sau, Vettel, pentru a castiga un loc fara lupta.

In cele din urma, cu zece tururi inaintea finalului Hamilton pastra 7-8 secunde in fata lui Vettel, pilot revenit pe doi dupa ultimul pit stop al lui Raikkonen in urma caruia finlandezul aluneca pe sase in ierarhie. 

Hamilton a rezistat fara emotii pana la final in prima pozitie, in timp ce duelul intern dintre Verstappen si Ricciardo a tinut capul de afis in ultimele tururi. Olandezul a rezistat eroic in conditiile in care aderenta l-a tradat pe final si a completat astfel podiumul.



Hamilton castiga Marele Premiu al Chinei