Formula 1

Formula 1 2017 pregateste cea mai rapida masina din istorie

Noul proprietar din Formula 1 a anuntat schimbari importante pentru sezonul 2017 in ceea ce priveste masinile. Acestea sunt anuntate drept cele mai rapide din istorie si aduc modificari importante.

Ultimii trei ani au insemnat pentru Formula 1 o reducere a motoarelor de la 2,5 litri V8 la 1,6 turbo hibrid. Practic, masinile de F1 aveau un motor de Logan putin mai sofisticat si modificat sa aduca putere mai mare. Totul facea parte din strategia lui Bernie Ecclestone de reducere a costurilor.

Numai ca noul proprietar al F1, compania Liberty Media, are alte idei. Americanii doresc sa faca Formula 1 atractiva pentru fani, iar acest lucru inseamna masini „rele” in primul rand. 

15 centimetri in plus la latime

Dupa 67 de sezoane, Formula 1 pregateste pentru 2017 cele mai rapide masini din istorie. Schimbarile nu vor fi de pe azi pe maine, spun cei de la Liberty Media, dar sezonul urmator aduce destule. Pentru 2017, sefii F1 au trimis catre Federatia Internationala de Automobilism modificari la pneuri (care vor fi mai late), latimea masinii va fi si ea marita cu totul. Sunt multe la modificari la aerodinamica (masinile vor arata mai agresiv, vor avea un „downforce” cu 20% mai mare), vor avea alte suspensii etc. 

Masina va avea o latime de 2 metri, iar la nivelul pneurilor de 1,80 metri (fata de 1,8 m, respectiv 1,65 m).

Eleronul spate va avea 950 de milimetri, mai lat cu 20 de centimetri (200 mm) fata de cel anterior! Eleronul va fi insa mai scund, se va inalta la 800 mm fata de sol, in comparatie cu 950 mm cum a fost pana acum. Asadar, un eleron mai lat si mai plat per total, masina va arata mult mai agresiv din spate.

3-4 secunde mai rapid, pe tur!

Cauciucurile vor fi cu 75 de milimetri mai late pe puntea fata si cu 95mm mai late pe spate. Astfel, pneurile vor ajunge la o latime de 30,5 cm frontal, in comparatie cu  24,5 cm in 2016, iar pe spate la 40,5 cm!

Masina va fi cu 20 de kilograme mai grea per total, de la 702 kg la 722 kg. Rezervorul va fi mai mare, de la 100 kg la 105 kg pentru o autonomie mai mare.

Toate modificarile vor face, conform oficialilor F1, ca masinile sa fie mai rapide cu 3-4 secunde pe tur, ceea ce le va face mult mai „nervoase” si dificil de controlat.

Vom vedea cum aceste schimbari vor afecta spectacolul. Acum cel putin suna mai mult decat interesant.

Noul sezon de Formula 1 incepe pe 26 martie, in Australia. Prezentarile masinilor sunt stabilite pentru luna februarie, inainte de inceperea testelor oficiale pe 27 februarie. 

Se asteapta noi recorduri

Au trecut 13 ani, din 2004, de cand a fost stabilit cel mai rapid tur din istoria F1. La volan era Juan Pablo Montoya, in calificarile Marelui Premiu al Italiei. A avut o viteza medie de 262,24 km/h. Anul urmator, columbianul a stabilit in cursa cea mai mare viteza din F1: 372,6 km/h.

Trebuie noi recorduri, motoarele de 1,6 nu sunt de F1, ci suna a masina care se conduce singura de la Google. 

Iar oficialii F1 se asteapta ca in acest an noii bolizi sa inceapa sa bata vechile recorduri, cele stabilite pe vremea adevaratelor monoposturi F1 si a adevaratelor curse.



Formula 1 2017 pregateste cea mai rapida masina din istorie