Formula 1

Fanii Scuderiei Ferrari au motive de bucurie. Charles Leclerc, cel mai rapid în primele două antrenamente din Monte-Carlo

Sursă foto: https://x.com/ScuderiaFerrari

Grand Prix-ul de Formula 1 din Monaco, desfășurat pe străzile iconice din Monte-Carlo, este de departe una dintre cele mai așteptate curse din calendar.

Acțiunea a debutat, vineri, cu primele două sesiuni de antrenamente libere, ambele dominate în mod surprinzător de Scuderia Ferrari prin localnicul Charles Leclerc.

Fără victorie în 2025 într-o cursă principală, Leclerc vrea să facă uitat startul slab de campionat și promite să facă spectacol pe străzile din Principat.

Leclerc a oprit cronometrul la 1:11.964 în prima sesiune, devansându-l cu 163 de miimi de secundă pe campionul mondial Max Verstappen.

În a doua sesiune, Leclerc a impus din nou timpul de referință, de această dată la 1:11.355, fiind mai rapid cu 38 de miimi față de Oscar Piastri (McLaren). Lewis Hamilton a venit pe trei, la 105 miimi în urma coechipierului său de la Ferrari.

Max Verstappen și Red Bull au suferit o înfrângere jenantă în timpul FP2 de la Monaco, în timp ce Isack Hadjar a lovit de două ori în sesiune.

Atât Verstappen, cât și Yuki Tsunoda au terminat sub Racing Bulls al lui Hadjar și Liam Lawson, cei doi tineri impresionând în P5 și P6.

Cu toate acestea, Hadjar a tăiat zidul de la Nouvelle Chicane și a deteriorat partea din spate a monopostului Racing Bulls, provocând instantaneu un steag roșu înainte de a se ciocni din nou la ieșirea din Sainte-Devote.

Francezul nu a fost singurul pilot care s-a lovit în FP2, Oscar Piastri făcând și el o eroare necaracteristică, ciocnindu-se de barierele de la Sainte-Devote.

Lewis Hamilton a fost implicat într-un accident înfricoșător în timpul FP1 de la Monaco, în timp ce coechipierul său Charles Leclerc l-a acroșat din spate pe Lance Stroll. Canadianul a arătat încă o dată că poate fi capabil de stângăcii greu de înțeles și tolerat la un asemenea nivel.

Leclerc a revenit pe pistă și, cu o nouă aripă față, a reușit o revenire semnificativă în ierarhia timpilor pentru a fi în fruntea clasamentului în FP1.

Leclerc s-a ciocnit de spatele lui Stroll când a încercat să-l depășească pe acesta înaintea celebrului ac de păr din Monte-Carlo. Monopostul Aston Martin s-a mutat de pe interior spre trasa ideală și a blocat intrarea lui Leclerc în viraj.

Pilotul monegasc și-a pierdut jumătatea stângă a aripii din față din cauza contactului și s-a întors încet la boxe, cu un steag roșu desfășurat grabnic de organizatori pentru a îndepărta resturile de pe pistă.

Stroll a fost exclus din prima sesiune de antrenamente din cauza daunelor cauzate de accident, cutia de viteze și suspensia spate trebuind schimbate înainte de FP2.



Fanii Scuderiei Ferrari au motive de bucurie. Charles Leclerc, cel mai rapid în primele două antrenamente din Monte-Carlo