FIA a ajuns la concluzia că nici Max Verstappen, nici Lewis Hamilton nu au fost în mod predominant vinovați pentru coliziunea lor dinspre finalul Marelui Premiu al Ungariei la Formula 1.
Lewis Hamilton și Max Verstappen au evitat o penalizare pentru coliziunea lor din Marele Premiu al Ungariei de Formula 1, după ce FIA a concluzionat că nici unul dintre ei nu a fost în mod predominant vinovat.
Cu toate acestea, comisarii au ajuns la concluzia că Hamilton ar fi putut „face mai mult” pentru a evita întâlnirea.
Pilotul Mercedes și Red Bull se luptau pentru locul al treilea în turul 63 al cursei, când Verstappen a încercat să treacă de rivalul său pe interior, la frânare, în Virajul 1.
În timp ce Hamilton s-a deplasat pentru a vira spre dreapta, spre interiorul virajului, Verstappen intrat la interior puternic și a atins cu roata din stânga spate partea dreaptă a monopostului Mercedes.
Impactul a aruncat RB20-ul lui Verstappen în aer, iar acesta a sărit în zona de siguranță, pe pietriș. Înainte de a reuși să-și revină și să se întoarcă pe pistă. Hamilton a terminat pe locul al treilea, rivalul său olandez ajungând acasă pe locul cinci, pierzând astfel o poziție.
În timp ce Hamilton a simțit că problema a fost doar un incident de curse, Verstappen a văzut lucrurile diferit și a susținut că rivalul său s-a deplasat ilegal la frânare - lucru pentru care fusese criticat anterior pe scară largă la GP-ul Austriei.
„Mi-au aruncat o grămadă de rahat în Austria, cu oameni care spuneau că mișc la frânare, bla bla bla”, a spus Verstappen.
„Am poziționat mașina pe mișcarea inițială și apoi o mers drept. Astăzi, pe frânare, Hamilton a tot virat la dreapta și de aceea am intrat și eu, pentru că mergeam la depășire. Dar am văzut că mașina din afară venea mereu spre mine. Altfel, ne-am fi lovit deja înainte. A trebuit să opresc mașina, așa că de aceea am blocat frânele.”
Comisarii nu au fost de acord cu criticile lui Verstappen cu privire la manevra lui Hamilton și, după ce au studiat datele video, cronometrajul și telemetria, au ajuns la concluzia că britanicul a condus în limitele regulilor.
Cu toate acestea, au afirmat că Hamilton ar fi putut face mai mult pentru a evita coliziunea odată ce a devenit clar că Verstappen era lângă el.
Într-o declarație emisă de comisari, FIA a spus: „La apropierea de Virajul 1, atât mașina 44 Hamilton, cât și mașina 1 Verstappen au depășit mașina 23. Mașina 44 s-a întors pe linia de cursă înainte de zona de frânare și a început să vireze în virajul 1. Mașina 1 s-a apropiat de viraj mai repede decât în tururile anterioare (din cauza DRS) și a frânat în același punct ca anterior. Șoferul mașinii 1 a susținut că mașina 44 își schimba direcția la frânare. Șoferul mașinii 44 a declarat că pur și simplu își urmărea linia normală de curse (ceea ce a fost confirmat prin examinarea probelor video și telemetriei din tururile anterioare. A fost clar că Mașina 1 a blocat ambele roți din față la apropierea de Virajul 1 înainte de orice impact, dar ratând linia normală de viraj pentru o manevră tipică de depășire”.
„Șoferul mașinii 44 a declarat că acesta a fost un incident de cursă, în timp ce șoferul mașinii 1 a susținut că acesta a fost un caz de schimbare a direcției la frânare. Comisarii nu consideră că acesta este un caz tipic de schimbare a direcției la frânare, deși hotărâm că șoferul mașinii 44 ar fi putut face mai mult pentru a evita coliziunea. În consecință, stabilim că niciun șofer nu a fost în mod predominant vinovat și decidem să nu mai ia nicio măsură”, a mai scris FIA.