Formula 1

Binotto spune că Marele Premiu Ungariei nu a fost de câștigat pentru Ferrari și că alegerea anvelopelor nu a fost un factor decisiv

Multă lume - inclusiv noi în cronica Marelui Premiu al Ungariei, inclusiv Charles Leclerc în seara de după cursă - a considerat că alegerea pneurilor dure la schimbul al doilea pentru monegasc, din postura de lider, i-a năruit acestuia șansele de victorie. Directorul diviziei de Formula 1 a Ferrari, Mattia Binotto, a contrazis aceste afirmații și crede că altele au fost cauzele reale.

Charles Leclerc a spus că decizia de a trece la anvelopele dure la jumătatea Marelui Premiu al Ungariei l-a costat șansa de victorie. De pe locul 1 a început să piardă secunde bune, să se chinuie în viraje și accelerări și a terminat pe locul al șaselea.

Dar directorul echipei Ferrari F1, Mattia Binotto, a conrazis acest punct de vedere. El este de părere că, deși decizia de a folosi harduri a fost una greșită, Ferrari a suferit mai multe și mai mari probleme, duminică la Budapesta.

Carlos Sainz și Leclerc au început P2 și P3 pe grilă, Leclerc arătând un ritm puternic pe anvelopele sale medii, în timp ce l-a depășit pe Sainz la pit stop, pentru ca apoi să treacă și de liderul cursei plecat din pole, George Russell, în turul 31.

A doua oprire a însemnat echiparea mașinii sale cu cauciucuri dure. A căzut pe șase și a avut nevoie de o a treia oprire la care a pus softuri. În același timp, colegul Sainz a mers pe pneuri medii al a doua oprire și nu a avut nevoie de o a treia, terminând pe 4.

Binotto a fost întrebat despre decizia de a-i pune pe Leclerc pe pneuri dure. iar elvețianul a răspuns: „Când am montat pneuri dure, simularea noastră a fost că ar fi putut fi câteva ture dificile de încălzire, mai lente decât timpul mediu pentru ultimele 10-11 tururi, iar apoi să revină și să fie mai rapid până la sfârșitul cursei, avea timp 30 de tururi.”

„Pe baza datelor noastre și a analizei noastre, am știut că pneurile dure nu ar fi fost la fel de rapide ca cele medii la început, dar ar fi putut fi mai rapide la 11 ture după schimb. Da, nu a funcționat și nu le-am fi montat dacă am fi știut că se vor comporta atât de rău.”

Binotto a părăsit boxa Ferrari înainte cu tururi bune de finalul cursei, ceea ce a stârnit întrebări dacă va mai apărea la următoarea în urma erorii de la schimbul de pneuri al lui Leclerc.

Deși anvelopele au fost principalul punct de discuție în jurul Ferrari după cursă, Binotto – care viza locurile 1 și 2 la final în Ungaria – a spus că principalul puzzle pentru el a fost motivul pentru care pneurile dure nu au funcționat așa cum echipa a dorit, în cursă. 

„Cred că ritmul mașinii nu a fost cel așteptat, dacă ne uităm la viteza de vineri și la simulările curselor de vineri”, a spus Binotto. „Au fost condiții total diferite, mai răcoroase, dar în general viteza de astăzi nu a fost suficient de rapidă, indiferent de anvelopele pe care le-am folosit.”

Cu toate acestea, Leclerc a afirmat cî pneurile dure i-au ruinat șansele la victorie, dar Binotto nu a fost de acord, „Ceva a fost în neregulă cu mașina, cum am configurat-o pentru condițiile din Ungaria, ceva care a afectat și performanța anvelopelor.”

Întrebat dacă a simțit că Ferrari ar fi putut câștiga în Ungaria, Binotto a răspuns: „Nu cred. După cum am mai spus, ne-a lipsit ritmul și nu cred că am fi câștigat. Pentru că a fost prima oară în acest sezon când nu am avut viteza necesară pentru victorie. Mașina nu a funcționat bine”

Ferrari se află acum la 97 de puncte de Red Bull, cu nouă curse rămase în 2022 – Leclerc la 80 de puncte de liderul campionatului, Max Verstappen.

Dintre cele 13 curse din acest sezon, Ferrari a câștigat 4, iar Red Bull 9.



Binotto spune că Marele Premiu Ungariei nu a fost de câștigat pentru Ferrari și că alegerea anvelopelor nu a fost un factor decisiv