Spaniolul Fernando Alonso de la Ferrai a obtinut o victorie brilianta pe circuitul Hockenheim din Marele Premiu al Germaniei, succes în urma caruia fostul dublu campion mondial si-a marit substantial avansul în fruntea clasamentului general al pilotilor.
Pentru a doua cursa la rând în pole position, Alonso a reusit o cursa fara eroare si a gestionat ca un mare campion trei momente extrem de importante pentru economia rezultatului final.
Mai întâi spaniolul i-a facut fata lui Vettel în primele tururi, dupa care s-a confruntat cu atacul întârziatului Lewis Hamilton, care a fost la un pas sa depaseasca liderul pe când era întârziat cu un tur.
În ultima parte a cursei Alonso a rezistat cu brio presiunii venite din partea lui Jenson Button, pilot care s-a apropiat la un moment dat la mai putin de jumatate de secunda.
Campionul mondial Sebastian Vettel a încheiat pe locul secund dupa ce în penultimul tur l-a depasit neregulamentar pe Button. Germanul de la Red Bull a atacat pe frânare la intrarea în virajul 6, a iesit apoi larg pe exterior si a trecut de britanicul echipei McLaren-Mercedes desi iesise mult în afara circuitului.
Vremea nu a mai pus probleme în ziua cursei, dupa ce vineri si sâmbata sesiunile cronometrate au fost serios perturbate de ploaia care a cazut din abundenta. Astfel am avut parte de un start si o cursa pe soare.
Aflat în al 22-lea pole position al carierei, Alonso a pornit foarte bine si s-a instalat în fruntea plutonului, Vettel si Schumacher l-au urmat pe spaniol, în timp ce în spate începeau primele dueluri între Hulkenberg si Maldonado.
Singurele incidente din prima parte a cursei i-au avut în prim plan pe Felipe Massa, care si-a pierdut eleronul fata înca dinaintea primului viraj, si pe Lewis Hamilton care s-a ales cu o pana de cauciuc ce avea sa-i ruineze întreaga cursa.
Aflat pe locul al treilea, ocupat pe grila dupa penalizarea de cinci pozitii primita de Mark Webber, veteranul Michael Schumacher a efectuat primul pit stop în turul 15 si a revenit pe circuit între Nico Hulkenberg si Kimi Raikkonen.
Schumacher a trecut un tur mai târziu de Hulkenberg si aflat la pânda Raikkonen s-a strecurat si el pe lânga germanul de la Force India, oferind astfel una dintre cele mai spectaculoase depasiri ale întregului Mare Premiu.
Liderul Alonso a efectuat prima oprire programata la boxe în turul 18, când l-a lasat la conducerea cursei pentru doua tururi pe Vettel. Intrarea germanului a refacut ordinea anterioara, cu mentiunea ca în ecuatia primelor locuri intra si britanicul Jenson Button.
Cunoscut pentru stilul sau de conservare a pneurilor, Button a fost aproape de jumatatea cursei cel mai rapid pilot de pe pista, fapt care i-a permis campionului mondial din 2009 sa se apropie de primii doi clasati.
Alonso si Vettel îl ajungeau si depaseau cu un tur pe Hamilton (33/67), dar acesta din urma nu s-a dat batut prea usor si a revenit asupra celor doi dina fata sa. Dupa doua tururi îl ataca si depasea pe Vettel cu o manevra îndrazneata la capatul zonei DRS cuprinsa între virajele 4 si 6.
Degeaba a ridicat nervos din mâna Vettel, ca Hamilton era deja departe în fata sa si pusese tinta chiar pe liderul Alonso. Intercalarea lui Hamilton între primii doi clasati l-a scos decisiv din ritm pe Vettel, care a pierdut peste o secunda în raport cu Alonso.
În turul 42 Alonso si Vettel au intrat în acelasi timp la boxe, dar ordinea a ramas neschimbata. La revenirea pe pista germanul de la Red Bull a fost surprins de Button, pilot care efectuase pit stopul cu un tur mai devreme si care venea lansat din spate cu pneurile deja bine încalzite.
Aflat într-un ritm de cursa foarte bun Button a continuat sa forteze si s-a apropiat la mai putin de o secunda în spatele lui Alonso, fara însa a pune vreun moment în pericol pozitia de lider a spaniolului.
Cu trei tururi înaintea finalului Button s-a vazut prins din urma de Vettel si chiar depasit pe frânare la finalul sectorului DRS. Manevra germanului a fost imediat contestata de Button, care a fost anuntat de echipa sa prin radio ca depasirea va fi supusa unei investigatii din partea comisarilor.
Ce s-a întamplat mai precis? La iesirea din virajul 6 Button s-a încadrat pe trasa ideala la limita traseului, însa Vettel a facut depasirea iesind cu ambele roti pe o zona de asfalt din exteriorului circuitului. Germanul avea sa declare la final ca a procedat astfel pentru a evita o coliziune cu Button.
La finalul cursei, într-un interviu acordat chiar pe podiumul de premiere, Alonso a declarat: ”A fost dificil de depasit, nu am fost prea rapizi poate, dar sunt bucuros pentru victorie. Am câstigat eu, un spaniol, pe o masina italieneasca, desenata de un grec”.
Rezultatele Marelui Premiu al Germaniei:
1. Alonso Ferrari 1h31:05.862 2. Button McLaren-Mercedes + 6.949 3. Raikkonen Lotus-Renault + 16.409 4. Kobayashi Sauber-Ferrari + 21.925 5. Vettel Red Bull-Renault + 23.732 6. Perez Sauber-Ferrari + 27.896 7. Schumacher Mercedes + 28.960 8. Webber Red Bull-Renault + 46.900 9. Hulkenberg Force India-Mercedes + 48.100 10. Rosberg Mercedes + 48.800 11. Di Resta Force India-Mercedes + 59.200 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.400 13. Massa Ferrari + 1:16.800 14. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:16.900 15. Maldonado Williams-Renault + 1 lap 16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 17. Senna Williams-Renault + 1 lap 18. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap 19. Kovalainen Caterham-Renault + 2 laps 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 21. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps 22. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps 23. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 laps * Vettel a fost penalizat cu 20 de secunde dupa finalul cursei pentru depasirea lui Button. Cel mai rapid tur: Schumacher, 1:18.275 Abandonuri: Hamilton McLaren-Mercedes 58