Jocurile Olimpice de Iarna Vancouver 2010

Federatia de sanie a scos mortul de vina

Federatia Internationala de Sanie a decis sambata ca sportivul georgian Nodar Kumaritashvili a gresit abordarea virajului si a sarit de pe partie, ceea ce i-a cauzat moartea. Totusi, Federatia nu a motivat de ce un stalp de beton se afla in acea zona. Chiar si o greseala nu trebuie sa duca la proptirea unui sportiv intr-un stalp, la 145 de kilometri pe ora.

Federatia Internationala de Sanie a investigat incidentul in care Nodar Kumaritashvili si-a pierdut viata si a explicat ca "a fost o eroare umana, aceasta a produs accidentul. Pista de la Vancouver nu are nici un defect care sa duca la o iesire in decor".

Pista de la Whistler este considerata cea mai rapida din lume.

Federatia a mai afirmat ca "sportivul a intrat tarziu in ultima curba si, cu toate ca a incercat sa corecteze eroarea, in cele din urma a pierdut controlul si s-a produs tragicul accident".

Intrebarea ramane: de ce in acea zona periculoasa se afla un rand de stalpi de beton la nici doi metri distanta? De ce nu erau macar protejati cu un gard, de ce au fost astfel facuti? 

Germanul Georg Hackl, triplu campion la sanie, a declarat ca georgianul Kumaritashvili ar fi murit chiar si daca nu ar fi avut acea viteza nebuneasca. "Moartea sa nu are de a face cu viteza. Era la fel la 60 sau la 150 km/h. La 60 la ora tot ar fi murit", a spus Hackl in presa germana.

"Este doar parerea mea in fata celor care nu stiu nimic despre acest sport. Georgianul a facut o mica greseala de pilotaj. Accidentele fac parte din viata acestui sport, sunt de zi cu zi. Cei mai buni piloti au avut accidente spectaculoase, e normal. Trebuie sa te ridici, sa te scuturi de zapata si sa mergi mai departe", a mai spus Hackl.

Adaugam noi: daca mai poti sa te ridici. Una este un accident la care cazi pe gheata si te duci in jos pe pista si alta e cand sari peste margine si lovesti un stalp de beton. Niste norme de siguranta despre care Federatia nu spune nimic nu au fost acolo indeplinite (un gard solid sau din plastic sau o ridicare a pistei ar fi aruncat sportivul inapoi pe pista si nu ar fi permis ca el sa iasa in decor si sa se loveasca de un stalp, ca o papusa). La cursele de F1 spatiile de siguranta sunt imense, cum ar fi ca acolo sa fie un stalp de beton langa traseu, nu ar fi numita o greseala de proiectare, chiar si daca un pilot ar intra in el din cauza ca a tras gresit de volan?

"Un lucru este adevarat: uneori nu ne uitam si la ceea ce este pa langa pista, in afara ei", a mai spus germanul referindu-se la stalpul de beton de care s-a strivit Kumaritashvili la Whistler.

Un alt german, Wolfgang Staudinger, antrenorul echipei canadiene de sanie, a afirmat si el ca greseala a fost a lui Kumaritashvili, iar aceste greseli vin in general de la "piloti exotici".

"Nici nu se pune problema ca accidentul sa fi fost de la pista. A fost suta la suta o eroare de pilotaj. Aceste lucruri se intampla atunci cand intra pe traseu asa numitii piloti exotici. Ei trebuie sa inteleaga ca sania este un subiect foarte serios, a concura aici nu este o gluma", a spus Staudinger.

Staudinger a incheiat tragand un semnal de alarma: "Federatia Internationala trebuie sa impuna niste norme mai stricte si sa nu lase pilotii fara experienta in acest sport. Astfel vom reusi pe viitor sa evitam dramele".

Onlinesport



Federatia de sanie a scos mortul de vina