Biletele pentru partida Romania - Turcia nu se vand deloc bine. Pana azi, cifra oficiala este de 15.000. Din punctul nostru de vedere sunt trei motive principale pentru care Arena Nationala nu va fi nici pe departe plina la partida de marti seara. Doua dintre ele tin exclusiv de FRF, si nu de suporteri, care acum sunt rugati de Federatie sa rupa casele de bilete in al 12-lea ceas. Federatia face un apel demagogic. Faptele lipsesc.
La meciul cu Ungaria au fost 41.450 de spectatori platitori. Stadionul nu a fost plin. Am vazut la FRF in ziua partidei cum oameni veneau sa cumpere tichete, intrau in Casa Fotbalului la masa improvizata, insa renuntau sa achizitioneze pentru ca nu doreau sa plateasca 80 de lei pentru un loc la Tribuna a II-a, dupa ce aflau ca biletele de 40 de lei de la peluze fusesera epuizate.
Cei care au platit totusi aproape 40 de euro pentru doua bilete la Tribuna a II-a sau in jur de 75 de euro pentru patru tichete in aceeasi zona ca sa vina cu familia la meciul cu Ungaria nu vor mai repeta acest lucru cu Turcia. Pretul pentru niste bilete la Tribuna a II-a a fost considerat mare de cei care au venit la spectacol cu familia la meciul cu Ungaria si multi nu sunt dispusi sa mai repede efortul financiar si cu Turcia, in conditiile in care accesul costa identic in fiecare zona.
Primul motiv este asadar cel de mai sus, politica preturilor aplicata de FRF, din care rezulta si al doilea: slaba organizare a vanzarii. Biletele pentru Turcia au fost puse in vanzare abia sambata, iar cei care au cumparat o pot face pana luni (si probabil la fel ca si cu Ungaria inclusiv marti in ziua meciului, doar la sediul FRF). Lumea a fost plecata in week-end, luni incepe saptamana de lucru, oamenii nu au timp de asa ceva. Bilelte pentru Turcia puteau fi puse la vanzare din timp la casele de bilete, alaturi de cele cu Ungaria. Ca sa nu mai spunem ca se puteau face niste pachete cu o reducere de pret reala pentru cei care cumparau si la Ungaria si la Turcia (nu doar un 5% pe online, unde nu iti puteai alege locul).
FRF nu a facut nici un pachet atractiv, nici o reducere sau nici o promotie reala pentru cei care ar fi cumparat bilete la ambele partide. Iar acum face apel ca lumea sa vina la stadion. Nici o reducere pentru pensionari, nici o reducere pentru copii sau studenti, nici o reducere pentru familii, la casele de bilete. Nimic din ceea ce inseamna in alte tari marketing, strategie de aducere a oamenilor pe stadion. Daca vine vorba de pensionari, am vazut o femeie in varsta (foto sus) vineri la FRF dand indoita 80 de lei pentru un loc la Tribuna a II-a, la Ungaria. E drept, la cateva seecunde distanta a venit un tip care a decartat 600 de lei (o pensie si ceva a doamnei de mai devreme) pentru un bilet la VIP. Asta e viata.
Preturile impuse de FRF si mai ales politica de vanzare ii face pe cei de la Federatie ca luni, in ceasul al 12-lea, sa faca un apel sa se cumpere bilete la Romania - Turcia. E tarziu, meciul e maine, iar preturile sunt maricele mai ales pentru cei care au venit si la Ungaria.
Poate niste promotii agresive acum ar umple stadionul marti. Ar trebui facute pentru ca nu e nimic de pierdut, oricum FRF ramane cu biletele sa se uite la ele ce frumoase sunt.
Al treilea factor al slabei vanzari este proeminenta evenimentului. Romanii au venit la meciul cu Ungaria ca sa strige "afara, afara, ungurii din tara". Rivalitatea e mare. Multi au venit sa vada cum batem Ungaria, iar calificarea la Cupa Mondiala 2014, importanta vitala a meciului, a fost pe planul al doilea.
Cu Turcia, lucrurile nu stau la fel. Si, de aceea, FRF nu trebuia sa se culce pe o ureche, trebuia sa profite de intalnirea cu Ungaria, sa se "agate" de ea si sa aplice preturi si promotii agresive pentru a aduce majoritatea oamenilor si la meciul cu Turcia. Apelurile de acum sunt tardive si vor ramane fara ecouri, nu este vina suporterilor, multi nu vor face decat sa taxeze lipsa de viziune a FRF.
FRF vrea incasari, nu un stadion plin, asta se deduce din tot.
In mod cert, cu o politica buna de preturi si o viziune, FRF ar fi incasat aceleasi sume de bani per total la ambele partide, dar ar fi avut tribunele pline, in loc sa afiseze preturi mari si nici un fel de facilitati ca sa aiba un stadion pe trei sferturi plin cu Ungaria si pe trei sferturi gol cu Turcia. Asta e Romania. In practica se vrea tunul, nu o viziune, o fidelizare, o raspltatire a celor care vin si participa.