Sepang

Cursa 2: Marele Premiu al Malaeziei (Sepang) – 25 martie

Data crearii: 1999
Debutul in F1 17 octombrie 1999
Mari Premii tinute 13
Capacitatea tribunelor in jur de 130000
Lungimea unui tur 5.543 km
Numarul de tururi 56 (310.408 Km)
Numarul de viraje 15 (stanga:5) (dreapta:10)
Viteza maxima 330 Km/h
Setup aerodinamic apasare medie
Cel mai rapid tur J. Montoya - 1'34''223 (2004, Williams)
Record Pole M. Schumacher - 1'33''074 (2004, Ferrari)

PREZENTARE:

Cu titlurile la Constructori si Piloti inca pe masa cursa de debut din anul 1999 era asigurata a fi una plina de emotii si tensiune. Patru piloti aveau inca sanse la castigarea coroanei cu numai 14 puncte intre primul si cel de-al patrulea.

Penultima etapa a anului 1999 i-a gasit pe piloti alergand pentru prima data la Sepang desi Malaiezia nu era o tara incepatoare intr-ale motorsportului.

Circuitul de 5,542 km de la Sepang este situat in apropierea Aeroportului International Kuala Lumpur si a fost deseori aclamat ca fiind cel mai modern circuit din lume. Pentru pilotii si echipele care au participat la prima cursa de Formula 1 tinuta aici, aceasta cursa a reprezentat incertitudine. Numai trei piloti avusesera privilegiul sa piloteze pe acest nou si necunoscut circuit si asta numai sumar.

Prima cursa tinuta aici a insemnat si revenirea lui Michael Schumacher dupa accidentul suferit la Silverstone cu cateva luni inainte. In momentul revenirii neamtul era in varf de forma si a aratat in mod clar tuturor ca s-a intors. A condus cu usurinta intreaga cursa inainte sa-i ofere victoria coechipierului sau, Eddie Irvine, pentru a-l ajuta pe irlandez in lupta pentru titlul acelui an. In 2000 circuitul a fost scena inca unei victorii Ferrari. Fiind ultima cursa din calendar, Michael Schumacher a castigat-o cu usurinta desi isi asigurase titlul cu o etapa inainte. Aceasta ultima victorie a sezonului le-a adus celor de la Ferrari cel de-al doilea titlu consecutiv la constructori.

In anul 2001 cursa din Malaiezia a fost mutata la inceputul sezonului, dupa Australia. Ca rezultat aceasta tara a avut doua etapa in decursul a sase luni dar incasarile nu erau atat de mari pe cat se spera. Michael a castigat pentru a doua oare la rand, dar 2002 fratele era randul fratelui sau sa castige prima si ultima sa cursa din sezonul respectiv.

In 2003 Kimi Raikkonen a obtinut aici prima sa victorie, in fata lui Rubens Barrichello si a lui Fernando Alonso. Michael Schumacher a primit o penalizare Drive-Through din cauza unui incident pe Jarno Trulli din primul tur al cursei. Neamtul a terminat cursa pe un dezamagitor loc 6. In 2004 Michael a revenit cu victorie, a treia pe circuitul de la Sepang, depasindu-l pe Juan Pablo Montoya, dupa care au urmat doi ani de dominatie Renault, Alonso si Fisichella inpartindu-si succesele.

Cursa din 2007 a marcat prima dubla pentru echipa McLaren-Mercedes dupa o pauza de doua sezoane, spaniolul Fernando Alonso reusind prima sa victorie in culorile echipei anglo-germane. Britanicul Lewis Hamilton a obtinut al doilea podium consecutiv, anuntandu-se supriza campionatului.

Grand Prix-ul din 2009 a fost marcat de o puternica furtuna tropicala, cursa fiind intrerupta dupa 33 tururi. Pilotii au primit jumatate din puncte, Jenson Button bifand a doua victorie a sezonului, dupa cea din Australia.

Castigatorii anteriori:

2011:  S.Vettel (Red Bull)
2010:  S.Vettel (Red Bull)
2009:  J.Button (Brawn)
2008:  K.Raikkonen (Ferrari)
2007:  F. Alonso (McLaren)
2006:  G. Fisichella (Renault)

2005:  F. Alonso (Renault)
2004 : M. Schumacher (Ferrari)
2003 : K. Raikkonen (McLaren)
2002 : R. Schumacher (Williams)
2001 : M. Schumacher (Ferrari)
2000 : M. Schumacher (Ferrari)
1999 : E. Irvine (Ferrari)