Extrasport

Ziua și pilotul în stare de incapacitate la manșa avionului: Southwest și Tarom

Miercuri copilotul unui avion al companiei americane Southwest Airlines a aterizat avionul după ce pilotului i-a venit rău. Astăzi, o situație similară s-a petrecut cu o aeronavă a companiei românești Tarom. În martie sunt cinci cazuri ale unor piloți intrați în incapacitate în timpul zborurilor.

Situația de la Southwest a fost demnă de filme și a fost relatată de CNN. Căpitanului i-a venit rău, iar copilotul a trecut la manșă. În cockpit a fost admis un pasager, care era din întâmplare în avion, acesta ajutând la aterizare prin menținerea legăturii radio cu turnul de control. Nu se cunoaște cauza medicală pentru care căpitanul a căzut inconștient. Nu se menționează în știri nici starea actuală de sănătate a căpitanului și nici vârsta sa.

Vârsta se știe în cazul de astăzi al căpitaului Tarom, meționată de ziare.com. La doar 30 de ani, căpitanului unui zbor Tarom plecat de la Timișoara către Egipt a căzut în cockpit, iar copilotul, o femeie, a aterizat avionul aflat pe teritoriul Bulgariei, întorcându-l la București. Căpitanul a suferit la doar 30 de ani o problemă cardiacă, fiind transportat la Spitalul Elias din București, iar starea sa vitală nu este pe moment cunoscută.

Pe 17 martie, un pilot al Westjet Canada a decedat la vârsta de 39 de ani. Acesta a decedat subit, dar nu la manșa avionului.

Pe 18 martie, copilotul companiei An Air Transat a intrat în incapacitate în timpul zborului, dar avionl a fost dus de căpitan la destinație. Nu se cunoaște starea de sănătate actuală a copilotului.

Pe 11 martie, căpitanul unui zbor United a suferit dureri de piept și a căzut în cockpit. Copilotul a aterizat avionul în altă locație față de destinația normală.

Pe 3 martie, copilotul unui zbor Virgin a suferit un atac de cord, iar avionul a fost întors de căpitan de unde decolase, în Australia.

Sunt cinci cazuri de piloți sau copiloți căzuți în cockpit doar în luna martie, despre care s-a aflat. În nici unul nu se cunoaște cauza problemelor subite, în general cardiace și nici starea actuală a celor afectați. Plus cazul unui deces subit în afara avionului.

În Uniunea Europeană (UE) s-a înregistrat în decembrie 2022 un exces de aproximativ 35.000 de decese. Singurele țări care nu au decese în exces sunt România și Bulgaria. Cauza deceselor în exces nu este cunoscută, dar același trend se înregistrează și în SUA; Marea Britanie și Australia. 

Datele legate de excesul de decese în UE se anuță pe siteul lor, aici. UE publică în jur de 15 ale lunii în curs datele legate de excesul de decese pentru două luni în urmă. Astfel, pentru ianuarie 2023, UE trebuia să facă publice datele legate de excesul de decese pe data de 17 martie 2023, așa cum chiar UE anunțase încă din februarie, conform capturii de ecran realizate pe data de 22 februarie 2023, postată mai jos. Se observă în captură data de 17 februarie, de pe siteul UE, oferită ca update pentru setul de date nou, date așteptate pentru perioda ianuarie 2023:

Însă, pentru prima oară de când urmăresc această pagină, UE nu s-a ținut de termen și nu a afișat nimic pe 17 martie. Apoi, UE a șters data de 17 martie și a anunțat că următorul update va avea loc generic „în martie”, fără o zi certă, așa cum se poate vedea în captura de mai jos. Astfel, în ultimele zile din martie 2023 se așteaptă datele deceselor în exces din ianuarie 2023.

Ce va fi?



Ziua și pilotul în stare de incapacitate la manșa avionului: Southwest și Tarom